کد خبر: ۶۹۹۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶:۰۰ - ۲۷ تير ۱۳۹۴ - 2015July 18
شفا آنلاین>سلامت>ناخن بلند، موی بلند، پوست برنزه و ... همگی جذاب هستند اما شاید باور نکنید همین کارها به مرگ منجر شود.
به گزارش شفا آنلاین، کارشناسان هشدار می‌دهند بهای زیبایی که برخی زنان برای این کار می‌پردازند می‌تواند به قیمت از دست دادن جان و یا ابتلا به بیماری‌های صعب العلاج منجر شود.

گفتنی است، از جمله این کارها کاشت مژه مصنوعی است که می‌تواند به دلیل کشش شدید مژه سبب ریزش آن و آسیب به فولیکول مژه طبیعی شود.

همچنین چسب مورد استفاده قرار گرفته در این کار می‌تواند سبب صدمه یا تضعیف مژه و تحریک چشم شود.

بررسی‌ها نشان می‌دهند، بروز واکنش‌های آلرژیک به خاطر رنگ مو به‌ ویژه ترکیب ماده شیمیایی پراکسید هیدروژن و آمونیاک می‌تواند سبب تحریک و التهاب پوست سر، چشم و حتی بروز تاول یا نابینایی در افراد شود.

ماده شیمیایی خطرناک دیگر فنیل پارادی آمین یا PPD است که در بسیاری از رنگ موها مورد استفاده قرار می‌گیرد و می‌تواند منجر به از دست دادن مو، بروز واکنش‌های آلرژیک مانند بثورات جلدی، سوختگی و حتی سرطان شود.

ماده دیگر چسب نگهدارنده ناخن اکریلیک است که در کاشت و بلند‌کردن ناخن به کار می‌رود و حاوی ماده شیمیایی متیل متاکریلات MMA است و می‌تواند سبب بروز عفونت، آسیب به ناخن و تضعیف آن شود و حتی سبب سوزش پوست شود.

متد برخی نیز که در کاشت ناخن برای کوتاه کردن ناخن طبیعی استفاده می‌شود می‌تواند به بستر ناخن آسیب جدی بزند.

یکی از خطرناکترین مواد شیمیایی پرمصرف در کاربرد‌های زیبایی امروزی، چسبی است که در اکستنشن مو به کار می‌رود و می‌تواند سبب واکنش آلرژیک در افرادی شود که به ماده شیمیایی لاتکس حساسیت دارند.

اکستنشن مو بنابر آمار‌ها می‌تواند تا 20 درصد باعث مرگ و میر‌ها در جهان باشد.

علاوه بر مضرات چسب اکستنش، بروز طاسی آلوسپی در ناحیه مورد اکستنش قرار گرفته از جمله دیگر عوارض انجام این کار است.سردرد به‌خاطر وزن زیاد موها از جمله دیگر مشکلات این کار است.

استفاده از تخت‌های برنزه‌کننده برای تیره و برنزه‌کردن پوست بدن سبب افزایش درصد ابتلا به سرطان مرگبار پوست می‌شود.

پزشکان توصیه می‌کنند بانوان تا حد امکان از انجام این کار‌ها خودداری کنند زیرا انجام این کارها می‌تواند عواقب جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: