کد خبر: ۶۹۲۹۰
تاریخ انتشار: ۰۵:۱۵ - ۲۲ تير ۱۳۹۴ - 2015July 13
شفا آنلاین>بیمه و بانک>آخرین بررسی های صورت گرفته از وضعیت موسسات اعتباری نشان می دهد که موسسه اعتباری آرمان (فردوسی-فرشتگان) تنها سه گام با اخذ مجوز فاصله دارد و بانک مهر اقتصاد نیز در آینده نزدیک مجوز رسمی خود را کسب خواهد کرد.سایر موسسات نیز در حال تعامل جدی با بانک مرکزی هستند.
به گزارش شفا آنلاین،، امسال سال بسیار مهمی هم برای دولت و بانک مرکزی و هم برای موسسات اعتباری در شرف تاسیس است.

بانک مرکزی امسال بنا دارد که پرونده بررسی و صدور مجوز موسسات اعتباری و بانک مهر اقتصاد را مختومه کند.برای همین است که پروسه صدور مجوز موسسه اعتباری " نور " با سرعت بیشتری انجام شد.

از سوی دیگر بانک مرکزی با نگاه مثبت به موسسه " آرمان ایرانیان " مجوز برگزاری مجمع عمومی داد.مجمعی که طی هفته جاری و 24 تیرماه برگزار خواهد شد.

بررسی ها نشان می دهد که موسسه اعتباری " آرمان ایرانیان " (فردوسی -فرشتگان) و بانک مهر اقتصاد بسیار جلوتر از سایر موسسات در صف اخذ مجوز رسمی قرار دارند.

موسسه آرمان پس از برگزاری مجمع عمومی که طی هفته جاری برگزار می شود،هیات مدیره خود را انتخاب و نهایی می کند.این موسسه سه گام بیشتر برای اتمام پروسه اصلی اخذ مجوز ندارد.

نخستین گام برگزاری همین مجمع عمومی است که رئوس مهمی در آن مطرح و تصویب خواهد شد.موضوعاتی چون بررسی و تصویب اساسنامه شرکت و انتخاب هیات مدیره موسسه آرمان.

گام دوم تصویب اساسنامه در بانک مرکزی و انحلال تعاونی های اعتبار ادغام شده در این موسسه است.

گام سوم نیز کسب مجوز برای ثبت در اداره ثبت شرکت های تهران و شکل گیری حقوقی این موسسه اعتباری است.پیش بینی می شود تا قبل از پایان تابستان امسال این گام های نهایی با نظر مساعد و همکاری مثبت بانک مرکزی برداشته و نهایی شود.

" بانک مهر اقتصاد نیز " پس از این موسسه در صف دریافت مجوز است.این بانک پذیره نویسی خود را به اتمام رسانده و منتظر صدور مجوز برگزاری مجمع عمومی و تصویب اساسنامه است.

موسسه اعتباری " ثامن " نیز سپرده قانونی خوبی نزد بانک مرکزی تودیع کرده و با توجه به منابع خوب ریالی خود نزد بانک مرکزی از موسساتی که در حال رایزنی جدی برای دریافت مجوز پذیره نویسی سهام خود است.این موسسه به احتمال زیاد مجوز پذیره نویسی سهام را در آینده نزدیک دریافت می کند.

موسسه " افضل توس " نیز توانسته مشکل حقوقی خود با یکی از خریداران عمده سهام خود را حل کند و وارد پروسه همکاری و رایزنی جدی با بانک مرکزی برای اخذ مجوز شده است.پس از حل مشکل حقوقی یکی از سهامداران، به نظر می رسد این موسسه با سرعت بیشتری وارد تعامل با بانک مرکزی شده است.

موسسه " ثامن الحجج " نیز جزو موسساتی که در راستای این موسسات قرار دارد و در حال بررسی و مذاکره می باشد.این موسسه نیز قصد دارد دستورات بانک مرکزی را برای اخذ مجوز های مقدماتی به اجرا درآورد.

اینطور که به نظر می رسد فضای حاک بر موسسات اعتباری در شرف تاسیس،فضای اجرای دستورات بانک مرکزی و سعی در گرفتن مجوز است.بانک مرکزی نیز پس از اینکه وارد ماجرای ساماندهی شده است،بدون توجه به فشارها به خوبی در مسیر همکاری و تعامل با موسسات همسو قرار گرفته است.
 



 

 
 
 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: