کد خبر: ۶۹۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۰ تير ۱۳۹۴ - 2015July 11
شفاآنلاین:اقتصاد>بیمه و بانک>تکنولوژي‌هاي هوشمند به ‌کار رفته در خودروها مي‌ توانند تفاوت آشکاري بين رفتارهاي رانندگي انسان و ماشين قائل شوند.
به گزارش شفا آنلاین : "جعبه سياه" اتومبيل باعث شده که بيمه گران به فکر استفاده از اين تکنولوژي جديد بيافتند.

به نقل از بيزينس اينشورنس، ، برخي از شرکت‌ هاي بيمه اگر مشتريان ‌شان قبول کنند در خودروهاي خود جعبه سياه نصب کنند، پول کمتري از آنها دريافت مي ‌کنند.

در اين گزارش آمده است که اين جعبه سياه برخي از اطلاعات مانند سرعت توقف، شتاب و شعاع چرخش خودرو را ثبت مي‌ کند. هم‌ اکنون دو شرکت آمريکايي فعال در زمينه بيمه اتومبيل به نام‌‌هاي "پروگرسيو" و "آل ‌استيت" اين برنامه را اجرا مي‌ کنند.

"جک بوئگلين" يکي از متخصصان آمريکايي در اينباره مي گويد که آزادي، حريم خصوصي و مسئوليت عناصر مستقلي نيستند، بلکه بخش‌ هاي به هم پيوسته ‌اي هستند که در کنار هم پازل قوانين و مقرارت مربوط به خودروهاي بدون راننده را تکميل مي ‌کنند. در واقع آنان مانند يک فرمول هستند که نتيجه نهايي آن به وزن هر يک از عناصر معادله بستگي دارد.

او ادامه مي دهد، اين تکنولوژي‌هاي هوشمند به ‌کار رفته در خودروها مي‌ توانند تفاوت آشکاري بين رفتارهاي رانندگي انسان و ماشين قائل شوند.
طبق اين گزارش، اين تکنولوژي ‌ها مي‌ توانند در صورت تصادف، درصد خطاي راننده را برآورد کنند و مسئوليت را بين انسان و ماشين تقسيم کنند. با اين تکنولوژي بر اساس شواهد و مدارکي که توسط کامپيوتر خودرو جمع ‌آوري شده‌، مقصر اصلي شناخته مي شود. اما در مواردي که انسان کنترل کامل خودرو را به ماشين واگذار کرده است، همه مسئوليت متوجه توليدکنندگان خواهد بود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: