شفا آنلاين : رئیس اورژانس کشور با اشاره به افزایش تصادفات پرتلفات و ضرورت کاهش سرعت در جادههای کشور گفت: متأسفانه خودروها در کشور ایمنی مناسبی ندارند و بهدلیل کمبود بودجهها نمیتوان تمام راهها را استاندارد کرد، بنابراین باید سرعت کاهش یابد
به گزارش شفا آنلاين ،محمدتقی طالبیان ، با تشریح بازدید وزیر بهداشت از پایگاههای اورژانس جادههای قم و همچنین عیادت از مصدومان سانحه آزادراه قم اظهار داشت: وزیر بهداشت بهدلیل سرعت عمل پرسنل اورژانس در امدادرسانی به این سانحه که منجر به ترخیص زودهنگام مصدومان شده بود بسیار رضایت داشتند.
وی افزود: در حال حاضر مصدومان سانحه آزادراه قم یک نفرشان در بیمارستان قم، 5 نفر در بیمارستان یزد، 2 نفر در بیمارستان اصفهان و در حدود 2 نفر نیز در بیمارستان هفت تیر تهران بستری هستند. این در حالی است که آمبولانسهای اورژانس کمتر از 7 دقیقه به صحنه حادثه آزادراه قم رسیده بودند و در حدود 30 دقیقه نیز تمام مصدومان را به بیمارستان انتقال داده بودند که این مسئله باعث شد در 2 و 3 روز پس از حادثه مصدومان بهسرعت درمان آنان انجام و در نهایت ترخیص شوند.
طالبیان با اشاره به رضایت وزیر بهداشت از رسیدگی به این مصدومان تصریح کرد: براساس قانون تمام هزینههای درمانی این مصدومان توسط وزارت بهداشت صورت میپذیرد و در حال حاضر نیز منتظر هستیم تا با بررسیهای تکمیلتر علت و چرایی این حادثه مشخص شود.
رئیس اورژانس کشور در تشریح مقایسهای تصادفات ماههای مرداد و شهریور نسبت به سال گذشته اظهار داشت: متأسفانه تعداد تصادفات پرتلفات زیاد شده است و تصادفات پرتلفات به این معناست که در این حوادث بالغ بر 2 نفر کشته و 5 نفر مجروح میشوند و در این 2 ماه شاهد حداقل 30 فقره تصادف اتوبوس و مینیبوس بودهایم.
طالبیان ادامه داد: بهدلیل افزایش آمار تصادفات پرتلفات بسیار ضروری است و پیشنهاد میدهیم تا سرعت در اتوبانها کاهش یابد که البته این مسئله باید در کمیسیون مخصوص خود مورد بحث و بررسی قرار گیرد.
وی با اشاره به اینکه در یکی از بررسیهایی که در کشور آمریکا صورت پذیرفت، پس از افزایش سرعت یکی از مسیرها از 60 کیلومتر به 70 کیلومتر گزارشات مبنی بر افزایش 30 تا 35 درصدی مرگ و میرها بود و این مسئله نشان داد که افزایش 10 کیلومتر سرعت باعث رشد 35درصدی تصادفات و تلفات میشود.
رئیس اورژانس کشوربه تسنيم خاطرنشان کرد: بههرحال با توجه به اینکه در کشور ما خودروها ایمنی مناسبی ندارند و بهدلیل کمبود بودجهها نمیتوان تمام راهها را استاندارد کرد، حداقل باید بر محور انسان بیشتر تمرکز کرد و یکی از بهترین راهها کاهش سرعت در جادهها است.