کد خبر: ۶۷۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۵ - ۰۹ تير ۱۳۹۴ - 2015June 30
شفا آنلاین>روانشناسی> معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر لزوم توجه به خانواده برای حقاق دموکراسی گفت: در خانواده خشن و عمودی نمی‌توان انتظار داشت که افرادی با دیدگاه دموکراتیک پرورش یابند.

به گزارش شفا آنلاین ، شهیندخت مولاوردی در همایش «پایداری خانواده و تعالی جامعه» که در دانشگاه الزهرا (س) برگزارشد گفت: خانواده متشکل از رکن‌هایی است که برای پایداری آن تمامی این رکن‌ها باید مدنظر قرار بگیرد، خانواده سنگ بنای جامعه محسوب می‌شود و ما ایرانیان نیز مانند بسیاری ملل دیگر نگاه متعالی برای خانواده قائل هستیم.

وی با اشاره به اینکه خانواده محلی برای سکوت و آرامش است و انسجام خانواده انسجام جامعه را در پی دارد، افزود: برخی جامعه‌شناسان همچون دکتر ساروخانی معتقدند که بررسی آسیب‌های اجتماعی بدون بررسی خانواده ممکن نیست.

همچنین برای احقاق دموکراسی باید به خانواده توجه کرد، زیرا در خانواده خشن و عمودی نمی‌توان انتظار داشت که افرادی با دیدگاه دموکراتیک پرورش یابند.

معاون رئیس جمهور تاکید کرد: سیاستگذار نباید از جامعه عقب باشد و باید پیش از حرکت‌های اجتماعی و همپای نیازها و تحولات جامعه پیش برود و تسهیل‌گر عرصه خانواده باشد نه آنکه نگاهی از بالا به پایین و با تصمیماتی  در پشت درهای بسته در مورد خانواده به بازیگری بپردازد.


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: