کد خبر: ۶۷۶۴۱
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۰۷ تير ۱۳۹۴ - 2015June 28
شفا آنلاین>سلامت>این ابزار بهترین پیش‌بینی کننده‌ی بقای اندام کبد در بیماران کبدی است و معیاری است و معیاری کمی درباره میزان کیفیت یک کبد اهدایی بدون نیاز به بررسی بصری آن ارائه می‌دهد.
به گزارش شفا آنلاین - نیمی از دانشمندان به رهبری یک دانشمند ایرانی، ابزار قابل حملی ارائه کردند که می‌تواند کیفیت عملکرد کبدها را برای پیوند تسریع ببخشد. 

بر اساس این گزارشات علی زرین استادیار بخش جراحی و پیوند دانشگاه کالیفرنیا در لس‌آنجلس سرپرستی این دانشمندان را برعهده گرفت و تلاش این دانشمندان می‌تواند شیوه‌ ارزیابی کبدهای پیوندی را متحول کرده و باعث صرفه جویی در عمل‌های پیوند کبد شود. 

دراین آزمایش‌ها عملکرد 53 کبد مورد بررسی قرار گرفته که در این میان 11 کبد به دلیل کیفیت پایین حذف شدند و 42 کبد دیگر به بدن بیماران پیوند زده شد و دانشمندان بعدها عملکرد این کبدها را برای مقایسه نتایج بدست آمده از این ابزار آزمایش کردند. 

زرین پر سرپرست دانشمندان در این خصوص گفت: این ابزار بهترین پیش بینی کننده بقای اندام کبد در بیماران کبدی است و معیاری کمی درباره میزان کیفیت یک کبد اهدایی بدون نیاز به بررسی بصری آن ارائه می‌دهد. 

زرین در ادامه گفت: در واقع این ابزار هدفش این است که ارزیابی کند که آیا کبدی خاص را به بدن گیرنده پیوند بزنیم یا خیر. 

به گفته این دانشمندان، اگر چه آزمایش‌های دقیق و قابل اعتمادی برای ارزیابی دیگر اندام‌های اهدایی بدن وجود دارند، اما درخصوص کبد چنین امکاناتی در دسترس نیست. 

ابزار ابداعی درست مانند اکسیژن سنج که میزان اکسیژن در خون را اندازه گیری می کند، به انگشت متصل می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: