کد خبر: ۶۷۴۳۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۶ - ۰۶ تير ۱۳۹۴ - 2015June 27
شفاآنلاین :سلامت >پیونداعضا> با اهدای اعضای یک بیمار مرگ مغزی اهل سمنان، به پنج بیمار نیازمند، زندگی دوباره بخشیده شد.

به گزارش شفاآنلاین ،دکتر محمد فروزش فرد مسئول مرکز شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به ارتقاء واحد شناسایی اعضای پیوندی دانشگاه به مرکز شناسایی اعضای پیوندی در سال 93 و شروع به کار رسمی این مرکز در تاریخ 27/1/94 ، تاکنون دوازده مورد مرگ مغزی شناسایی شده که چهار مورد اخذ رضایت از خانوادهای افراد مرگ مغزی انجام گرفته که دو مورد اهدا کننده به تهران جهت برداشت اعضای پیوندی، اعزام شدند و اولین اهدای موفق در تاریخ 3/4/94 توسط خانواده مرحوم قاسم کرمی که اعضای عزیز از دست رفته خود را به بیماران نیازمند دریافت کلیه ، ریه، کبد، نسوج اهدا کردند انجام شد.

 وی افزود: مرحوم که حدود 63 سال سن داشت  دچار سکته مغزی و مرگ مغزی شد. عمل برداشت اعضا نیز صبح روز چهارشنبه سوم تیرماه و دربیمارستان سینا تهران انجام و دو کلیه، کبد، ریه ها و نسوج مرحوم کرمی به بیماران نیازمند پیوند اهدا شد.

 وی ضمن قدردانی و تشکر از اقدام خداپسندانه این خانواده محترم، گفت: با توجه به سیاست وزارتخانه متبوع و پتانسیل های دانشگاه علوم پزشکی استان سمنان این مرکز در حال حاضر درحال تکمیل و تجهیز نهایی جهت تبدیل به مرکز فراهم آوری اعضای پیوند (برداشت اعضا) با حضور مسئولین  وزارتخانه در سال جاری می باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: