کد خبر: ۶۷۰۱۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۰۹ - ۰۳ تير ۱۳۹۴ - 2015June 24
شفاآنلاین:محققان دو مولفه دارویی جدید کشف کردند که می تواند عفونت های قارچی را از بین ببرد . این کشف احتمالا منجر به ایجاد نوع جدیدی از داروهای ضد قارچ خواهد شد.
به گزارش شفا آنلاین : این کشف هنگام تلاش محققان برای کشف گزینه های بهتر درمانی برای بیماران مبتلا به عفونت های قارچی حاصل شد.

بیشتر داروهای ضد قارچ خوب عمل نمی کنند و اغلب بر سایر ارگان ها تاثیر می گذارند این موضوع محققان را بر آن داشت تا به دنبال طبقه جدیدی از داروها برای مبارزه با عفونت های قارچی باشند.

عفونت های قارچی اغلب در بیماران مبتلا به وضعیت هایی که سیستم ایمنی را به خطر می اندازد مانند ایدز یا افرادی که با داروهای سرکوب کننده سیستم ایمنی تحت درمان قرار دارند مانند بیماران سرطانی شایع است.

موریازیو پوتا استاد بخش ژنتیک مولکولی و میکروبیولوژی در دانشگاه استونی بروک آمریکا گفت: میزان مرگ و میر ناشی از عفونت های تهاجمی قارچی حتی با درمان، بیش از 50 درصد است.

داروهایی که در حال حاضر برای درمان عفونت های قارچی وجود دارند به خوبی عمل نمی کنند.

علاوه بر این از آنجاییکه این داروها سمی هستند بر سایر ارگان ها نیز تاثیر می گذارند. همچنین این داروها استاتیک هستند به این معنی که آنها می توانند موجب توقف تکثیر قارچ ها شوند اما نمی توانند قارچ ها را بکشند.

این موضوع که سلول های قارچی نمی توانند بدون حضور lipid glucosylceramide تکثیر شوند؛ محققان را به کشف دو مولفه BHBM و DO را هدایت کرد.

این دو مولفه در جریان آزمایشاتی که در محیط آزمایشگاه انجام شد باعث از بین بردن قارچ های بیماری زا شدند.

این مطالعه در نشریه mBio منتشر شده است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: