کد خبر: ۶۶۰۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 17
شفا آنلاين:طب سنتی>گیاهان دارویی-با توجه به آلودگي‌هايي که در اطرافمان هست، بايد کبد را پاکيزه کرد؛ اين کار را مي‌توان با خوردن چند گياه، انجام داد.
آرتيشوک: داراي طعم تلخ و تند واضح با خاصيت پاک‌کنندگي خوب براي کبد مي‌باشد. مواد شيميايي موجود در آرتيشوک به نام سينارين باعث افزايش توليد صفرا در کبد و تقويت بخشيدن به مجراي صفرا مي‌شود. آرتيشوک همچنين باعث تقويت سلولهاي ديواره کبد و نگاه داشتن آنها از صدمه مي‌شود.

رزماري: گياه متداول در آشپزي که مي‌تواند يکي از پاک‌کننده‌هاي کبد باشد‌. با توجه به تحقيقات انجام شده، عصاره رزماري با کمک آنزيم‌هاي داخل کبد باعث دفع سريع‌تر مواد شيميايي مي‌شود.

زرد چوبه: زردچوبه خام محتوي روغني است که باعث کاستن مقدار سم در بدن مي‌شود‌. زردچوبه به رنگ طلايي را، به عنوان مزه گرم در سبزيجات، برنج، حبوبات، ماهي و مرغ مي‌توان استفاده نمود.

قاصدک: قاصدک گياه هرزي است داراي برگ‌هاي پهن تيغي شکل با گل‌هاي زردي که بعدا به قاصدک تبديل مي‌شود و در چمنزارها يافت مي‌شود. اين گياه سرشار از ويتامين آ، آهن، فسفر، کلسيم و پتاسيم است. همينطور براي تقويت و شستشوي کبد استفاده مي‌شود. چربي‌هاي ذخيره شده در کبد را از بين مي‌برد. ضمنا داراي مزه‌اي تلخ مي‌باشد. مي‌توان هر از گاهي يک فنجان چاي قاصدک براي خود درست کرد.

کاسني: محرک صفرا و تميز‌کننده کبد، مدر و ملين و همچنين کم‌‌کننده کلسترول مي‌باشد. از برگ‌هاي کاسني مي‌توان در سالاد نيز استفاده کرد.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: