کد خبر: ۶۵۷۹۷
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۹ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 15
رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور:
شفاآنلاین:سلامت>درمان> رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور گفت: در صورتیکه سلامت روان افراد جامعه در انحصار روانپزشکان قرار گیرد، جامعه دچار خسارات بیشماری می شود.
به گزارش شفا آنلاین : عباسعلی الهیاری روز دوشنبه در مراسم رونمایی از سامانه ملی همسان گزینی افزود: در بازنگری کتاب تعرفه خدمات درمانی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی انجام گرفته، انحصار انواع خدمات روانشناسی و مشاوره فقط در اختیار روانپزشکان قرار می گیرد.

وی با تاکید بر اینکه اگر روانپزشکان دوره های روانشناسی و مشاوره را گذرانده باشند ایرادی برای انجام مشاوره آنها وجود ندارد، گفت: در حالیکه روانشناسان و مشاوران مسوولان اصلی انجام خدمات رونشناسی هستند.

الهیاری با تاکید بر اینکه در بازنگری امسال کتاب تعرفه خدمات درمانی هزینه بیمه فقط شامل خدماتی می شود که از سوی روانپزشکان ارائه می شود، افزود: خسران عظیمی در این رابطه اتفاق می افتد.

این روانشناس ادامه داد: وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی باید با این تغییرات صفر تا صد مسوولیت سلامتی روانی جامعه را برعهده بگیرد.

الهیاری افزود: البته تلاش خود را برای تغییر این بازنگری انجام خواهیم داد.

وی با تاکید بر اینکه شرایط افرادی که می خواهند ازدواج کنند بسیار مهم است، گفت: پختگی اجتماعی یکی از مهمترین شاخصه ها برای افراد است.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور ادامه داد: فرد در هنگام ازدواج باید از لحاظ هویتی و شخصیتی به ثبات رسیده باشد تا بتواند فرد مقابل را درک کند.

وی فزود: شناخت از زنانگی و مردانگی بسیار حائز اهمیت است.

الهیاری گفت: شناخت کافی از شرایط طرف مقابل یکی دیگر از مولفه هایی است که فرد به هنگام ازدواج باید دارا باشد.

وی انگیزه برای ازدواج را نیز یکی دیگر از موارد مهم در امر ازدواج دانست و افزود: متاسفانه شرایط اجتماعی جوانان طوری طی شده که اکنون آنان انگیزه ای برای ازدواج ندارند.

رییس سازمان نظام روانشناسی و مشاوره کشور با اشاره به تلقی غلطی که در جامعه وجود دارد، گفت: برخی تصور می کنند شباهت ظاهری و اقتصادی از نشانه های همسان برای ازدواج است.

وی افزود: در حالیکه هم کفوی شخصیتی، اولویت اصلی برای جوانان در هنگام ازدواج باید باشد.

ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: