کد خبر: ۶۵۴۵۴
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۲۳ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 13
شفاآنلاین:اقتصاد>بیمه و بانک>خیراله بیرانوند گفت: بانک در نظر دارد سرمایه خود را از 400 به 1200 میلیارد تومان پس از تایید نهایی آن در مجمع فوق العاده تیرماه، افزایش دهد سرمایه از محل مطالبات حاصل شده و آورده نقدی سهامداران صورت می پذیرد.

به گزارش شفا آنلاین : دادستانی تهران دراین باره همکاری بسیار خوبی با بانک سرمایه داشته و بزودی سهام بلوکه شده هم آزاد سازی خواهد شد. علاوه بر این امر، بخشی از مطالبات معوق بانک نیز وصول می شود.

وصول مطالبات معوق

مدیرعامل بانک سرمایه گفت : رقم این مطالبات شناور بوده که وصول مطالبات از برخی بدهکاران فعال اقتصادی که تسهیلات دریافتی را در راه تولید صرف کرده اند استمهال شده و هدف از این کار، به چالش نکشیدن بنگاه های تولیدی بدهکار به بانک سرمایه بوده است.

بیرانوند درباره بدهکاران بانکی که تسهیلات دریافتی از بانک سرمایه را در موضوعاتی به غیر از موضوع قرارداد فی مابین هزینه کرده اند هم گفت: بانک سرمایه از همه اهرم های خود از جمله ابزار قانونی و قضایی برای برخورد شدید با آنها بهره خواهد گرفت.

وی در ادامه گفت : حدود 85 درصد منابع بانک مذکور، به ارایه تسهیلات تخصیص یافته است که سهم بخش تولید60 درصد، سهم خدمات 27 درصد و مابقی نیز به بخش بازرگانی اختصاص یافته است.

بخشنامه بانک مرکزی

مدیرعامل بانک سرمایه درباره بخشنامه بانک مرکزی برای ممیزی کردن صورت های مالی بانک ها پیش از برگزاری مجامع ، گفت : این بخشنامه کنترل کننده خوبی بر استحکام اقلام صورت های مالی است اما با توجه به محدودیت زمانی برای برگزاری مجامع، این احتمال وجود دارد که برخی بانک ها نتوانندصورت های مالی خود را درموعد مقرر و مطابق با شاخص های بانک مرکزی برگزار کنند.

قیمت پایانی آخرین روز معاملات در هفته گذشته ، حمایت سهام میباشد 




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: