کد خبر: ۶۴۷۱۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۰ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 07
متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با شفا آنلاین خبرداد:
شفا آنلاین- متخصص بیماری های عفونی با توجه به آغاز فصل گرم و شیوع بیماری های گوناگون نظیر اسهال تأکید کرد: مهم ترین مسئله در پیشگیری از ابتلا به اسهال رعایت بهداشت است.

دکتر محبوبه حاجی عبدالباقی در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین اظهار کرد: در امر پیشگیری از ابتلا به اسهال یکی از مهم ترین مسائل شستشوی دست قبل از خوردن هر چیز حتی مانند یک واحد میوه یا نان و پنیر است.


وی ادامه داد: از طرفی دیگر باید از سالم بودن مواد غذایی که قصد خوردن آنها را داریم،مطمئن باشیم که ماده غذایی در یخچال قرار داشته یا نه؟ مصرف مواد غذایی پخته شده نیز خیلی بهتر است. برای نمونه استفاده از الویه،سس های مایونز و... حتی با مدت کوتاهی خارج از یخچال ماندن نیز به سرعت خراب و بعد منجر به مسمویت های غذایی و اسهال خواهند شد.

عضو هیئت رئیسه مرکز تحقیقات ایدز ایران خاطرنشان کرد: در مسافرت ها حتمأ باید آب مورد استفاده در بطری باشد. برای نمونه در یک رستوارن که آب در یک پارچ ریخته شده  باشد نیز نباید خورده شود. از طرفی دیگر باید مراقب فساد غذایی هم بود؛ حال اگر در رستوران ها قصد خوردن غذا وجود دارد باید غذا به صورت کامل پخته و داغ باشد زیرا غذاهای سردشده به هیچ عنوان قابل اعتماد نیست.

وی تأکید کرد: دقت در مصرف بستنی و آبمیوه هم حائز اهمیت است. نکته مهم آن که استفاده از آبمیوه هایی که برخی از مردم در مغازه ها می خوردند در صورت آلودگی و عدم شستشوی دستگاه ها  امکان ابتلا به حصبه، اسهال های خونی و آبکی را در پی دارد.

حاجی عبدالباقی به شفا آنلاین گفت: پس فرد باید این نکات را در مسافرت ها،رستوران ها، اغذیه، آبمیوه و بستنی فروشی ها نیز رعایت کند و ازخود بپرسد آیا چیزهایی که قصد خوردنشان را دارد سالم اند یا نه؟

 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: