کد خبر: ۶۴۶۷۸
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 06
شفاآنلاین:سلامت>درمان>معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران، حجم پرونده های مورد رسیدگی در بیمارستان های کشور بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت را، در حدود ۲۵۰۰ مورد اعلام کرد.
به گزارش شفا آنلاین : دکتر محمد جهانگیری با حضور در برنامه «نبض» شبکه خبر که به موضوع نظارت بر تعرفه های پزشکی اختصاص داشت، گفت: به دنبال اجرای طرح تحول نظام سلامت و تشکیل ستادهای نظارتی در کل کشور، موضوع نظارت بر روند دریافت تعرفه ها از بیماران بستری در دستور کار قرار گرفت.

وی با اعلام اینکه مسئولیت اصلی ستاد کشوری نظارت بر تعرفه ها بر عهده وزارت بهداشت است، افزود: در این مدت از بیش از ۷۰۰ بیمارستان در تهران و مراکز استان ها بازدید به عمل آمد. بطوریکه به غیر از شهر تهران، تعداد ۱۴۷۱ مورد پرونده در همین ارتباط تشیکل و مورد رسیدگی قرار گرفت.

جهانگیری با اشاره به تشکیل بیش از ۱۰۰۰ پرونده مربوط به بیمارستان های تهران، گفت: در مجموع بیش از ۲۵۰۰ مورد پرونده در همین ارتباط تشکیل و مورد بررسی تیم های نظارتی قرار گرفت.

معاون نظارت و برنامه ریزی سازمان نظام پزشکی ایران در ادامه به تفکیک پرونده های تخلفات پزشکی اشاره کرد و افزود: از بین ۱۴۷۱ پرونده مربوط به استان ها، ۱۳۰۰ پرونده نهایی شده که تنها ۶۲ مورد تخلف محرز شده است.

وی همچنین به پرونده های تهران اشاره کرد و گفت: از مجموع ۱۰۵۰ پرونده در تهران، ۱۳۲ پرونده نهایی و برای ۳۴ پرونده کیفرخواست صادر شده است.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: