کد خبر: ۶۴۶۲۳
تاریخ انتشار: ۰۳:۰۰ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۴ - 2015June 06
شفا آنلاین>سلامت>رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت با اشاره به رژیم غذایی این افراد در ماه مبارک رمضان گفت: افراد مبتلا به دیابت در هنگام افطار از مصرف مواد غذایی حاوی قند ساده مانند شله زرد پرهیز کنند.
به گزارش شفا آنلاین،اسدالله رجب، رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت در خصوص رژیم غذایی افراد دیابتی در ماه مبارک رمضان اظهار کرد: افراد دیابتی با توجه به آنکه میزان غذای خود را در ماه رمضان کاهش می‌دهند،‌میزان مصرف داروی خود را کمتر کند اینگونه افراد به طور حتم قبل از روزه‌داری، نزد پزشک معالج خود بروند.

وی افزود: رژیم غذایی افراد مبتلا به دیابت به طور حتم با قبل از ماه رمضان تفاوتی ندارد اینگونه افراد در هنگام افطار از مصرف مواد غذای حاوی قند ساده چون شله زرد،‌حلوا، زولبیا و بامیه پرهیز کنند.

رئیس هیئت مدیره انجمن دیابت ادامه داد: افراد مبتلا به دیابت،‌در وعده سحری خود به میزان کمتری از چربی ها و بیشتر از مواد غذایی حاوی کربوهیدرات میوه و سبزی استفاده کنند.

رجب با اشاره به افراد دیابتی که نباید روزه بگیرند بیان کرد: افرادی که روزانه انسولین تزریق می‌کنند و یا به عوارض این بیماری چون مشکلات قلبی- عروقی نارسایی کلیه، مشکلات بینایی یا نوسانات شدید قند خون مبتلا شده‌اند.

به طور طبیعی نمی‌توانند روزه بگیرند اما بازهم این افراد به پزشک خود مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: برخی افراد دیابتی بدون مصرف دارو یا با استفاده از داروهای خوراکی میزان قند خون خود را کنترل می کنند اینگونه افراد قبل از ماه مبارک رمضان، چند روز، روزه بگیرند در صورتیکه قند خون آنها قبل از افطار و سحر به بیش از 130 و پس از آن به بیش از 180 نرسد و در ساعت‌های یک تا سه بعد از ظهر به افت قند خون دچار نشوند می‌توانند در ماه مبارک رمضان، روزه بگیرند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: