کد خبر: ۶۳۹۹۷
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۱۰ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 31
شفا آنلاین>سلامت>دکتر دیناروند با بیان اینکه داروی بیماران مبتلا به هپاتیت C مزمن به دلیل قیمت بالا در کشور دچار کمبود است، گفت: در تلاش هستیم که این دارو تا سه ماه آینده وارد کشور شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو  گفت:بیماران مبتلا به هپاتیتC با رژیم درمانی موجود درمان می‌شوند که خوشبختانه اکثر داروهای مصرفی این بیماران تولید داخل است اما عده‌ای از بیماران مبتلا به هپاتیت C مقاوم به درمان هستند که باید از داروهای نسل جدید خوراکی استفاده کنند.

وی با بیان اینکه قیمت این داروها بسیار بالا است و درمان یک بیمار مبتلا به هپاتیتC مقاوم به درمان چند صد میلیون تومان هزینه دارد، افزود: ما این داروها را به فهرست رسمی دارویی کشور اضافه کرده‌ایم اما قیمت‌های ارائه شده توسط شرکت‌های واردات دارو را قبول نداریم چراکه قیمت‌ داروهای این شرکت‌ها بسیار بالا است.

دیناروند با تاکید بر اینکه سازمان غذا و دارو سقف قیمت این داروها را تعیین کرده تا برای بیماران قابل تحمل باشد، عنوان کرد: درحال حاضر برای تعداد محدودی از بیماران دسترسی محدود به این داروها وجود دارد اما در تلاش هستیم که طی 2 تا 3 ماه آینده دسترسی این داروها برای مبتلایان آسان شود.

رئیس سازمان غذا و دارو خاطر نشان کرد: عمده‌ترین این داروها سفوسفوویر با نام برند سوالدیر است البته باید این خبر خوب را به بیماران مقاوم به درمان هپاتیت اعلام کنم که ساخت این داروها در کشور آغاز شده و تا سال آینده تولید داخل این داروها وارد بازار می‌شود.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: