کد خبر: ۶۳۸۶۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۰۹ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 30
شفا آنلاين:سلامت>پیشگیری-زگیل، یکی از ضایعات پوستی است که معمولاً بیشتر افراد برای یک بار هم که شده در طول عمر خود آن را تجربه می‌کنند. آیا می‌دانید که دلیل ابتلا به زگیل و راه درمان آن چیست؟

به گزارش شفا آنلاين،دکتر امیرهوشنگ احسانی، متخصص پوست و مو در این باره می‌گوید: «عامل ابتلا به زگیل، عاملی ویروسی است که می‌تواند از آب، خاک یا حتی فردی به فرد دیگر، منتقل بشود. معمولاً این ویروس در بیشتر موارد، از فردی به فرد دیگر منتقل می‌شود و البته ممکن است که این ویروس، برای مدتی در آب یا خاک هم باقی بماند».


وی تاکید می‌کند که اگر پوست شما با محیط آلوده به ویروس زگیل، تماس پیدا کند، شما هم به این ویروس، مبتلا خواهید شد. «مثلاً اگر فرد مبتلا به زگیل کف پا در استخر از دمپایی‌های عمومی استفاده کند و شما هم این دمپایی مشترک را بپوشید، ویروس می‌تواند به پای شما هم منتقل و زگیل را در پوستتان منتشر کند».


 عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران می‌افزاید: «برای پیشگیری از ابتلا به زگیل باید دور استفاده از لوازم مشترک در مکان‌های عمومی را خط بکشید چون درمان زگیل هم مانند درمان خیلی از بیماری‌های ویروسی دیگر، قطعی نیست و قابل برگشت خواهد بود».


احسانی درباره چگونگی روند درمان زگیل هم خاطرنشان کرد: «درمان‌های تخریبی مانند تجویز دارو برای تخریب زگیل و سپس فریز کردن، لیزر یا سوزاندن آن، جزو درمان‌های روتین برای این ضایعه ویروسی هستند. بااین‌حال و باوجود تمام این روش‌های درمانی، ویروس زگیل در بدن باقی خواهد ماند و امکان عود مجدد آن در نقاط دیگر بدن هم وجود خواهد داشت».



سلامانه




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: