کد خبر: ۶۳۷۴۴
تاریخ انتشار: ۲۳:۴۵ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 28
شفا آنلاین>سلامت>هندوانه يک ميوه تابستانه است که علاوه بر تازگي و خوشمزگي اش خاصيت عطش زدايي نيز دارد. با توجه به اينکه در روزهاي گرم تابستان و فصل اين ميوه بهشتي قرار داريم شما را با خواص آن آشنا ميکنيم تا آن را بهتر بشناسيد

به گزارش شفا آنلاین - تابستان و هندوانه دو يار جدا نشدني هستند. هندوانه تقريباً در همه جاي دنيا پيدا مي‌شود و بااينکه مي‌توانيم در تمام طول سال از بازار هندوانه بخريم اما فصل هندوانه تابستان است که در اين فصل بهترين کيفيت را داشته و بسيار شيرين است.فوايد هندوانه براي سلامتي بسيار زياد است. مهم نيست که هندوانه را چطور برش بزنيد، مهم آن است که هندوانه خواص سبزيجات-خواص ميوه ها سبزيجات و سلامت - غني بهترين آنتي ‌اکسيدان‌ها ست

هندوانه خواص سبزيجات-خواص ميوه ها سبزيجات و سلامت - بسيار خوبي از ويتامين هاي A و C ميباشد.

-هندوانه قرمز خوشمزه همچنين خواص سبزيجات-خواص ميوه ها سبزيجات و سلامت - قوي از آنتي ‌اکسيدان کاروتن است که ليکوپن ناميده مي‌شود. اين  نوع آنتي‌ اکسيدان‌ها در بدن حرکت کرده و راديکال‌هاي آزاد را خنثي مي‌کنند. راديکال‌هاي آزاد موادي  هستند که مي‌توانند آسيب زيادي به بدن انسان وارد کنند. اين مواد مي‌توانند کلسترول را اکسيد کرده و باعث شود که به ديواره رگ‌‌هاي خوني چسبيده و موجب ضخيم‌تر شدن آن شود و به عبارتي تصلب شرايين را پديد مي آورند و اين عمل مي‌تواند منجر به سکته قلبي شود. ليکوپن که رنگ قرمز زيبا را به هندوانه مي بخشد سبب کاهش خطر ابتلا به سرطان پروستات نيز هست.

-جالب است بدانيد که هندوانه تنها ميوه‌‌اي است که نسبت به ميوه‌ها و سبزي‌جات ديگر داراي مقدار بيشتري بتاکاروتن است. هندوانه ميوه‌‌اي است که حاوي ميزان بالايي الکتروليت سديم و پتاسيم است که آن را از طريق عرق دفع ميکنيم بنابراين در روزهاي تابستان با توجه به تعريق زياد يکي از راههاي جبران آب از دست رفته بدن خوردن هندوانه است.

هندوانه همچنين سرشار از ويتامين‌هاي B است که براي توليد انرژي حياتي هستند. متخصصين تغذيه  همواره توصيه مي‌کنند که هندوانه خواص سبزيجات-خواص ميوه ها سبزيجات و سلامت - بسيار خوبي از ويتامين B6، B1 و منيزيم است. اين ميوه به دليل  ميزان بالاي آبي که در خود داردو  تقريباً 90 درصد آن را مي گيرد و ارزش کالري آن، جزء باارزش‌ترين ميوه‌‌ها دسته‌ بندي مي‌شود.

-هندوانه خاصيت خنک‌ کنندگي خاصي دارد و به طرز شگت انگيزي  سرشار از سيترولين بوده که نوعي  آمينو اسيد است که بدنمان براي ساخت يک آمينواسيد ديگر، آرژنين، که در چرخه اوره براي از بين بردن آمونياک استفاده مي‌شود، ميباشد به اين معنا که اين ميوه ادرار آور است و از اين طريق نيز سيستم گوارشي بدن را شستشو ميدهد و مواد مضر بدن را دفع ميکند

- آنتي‌اکسيدان‌هاي موجود در اين ميوه  به کاهش شدت آسم کمک مي‌کنند. همچنين خطر سرطان روده، آسم، بيماري قلبي، آرتروز هماتوئيد و سرطان پروستات را کاهش مي‌دهد.

-هندوانه خواص سبزيجات-خواص ميوه ها سبزيجات و سلامت - خوبي از تيامين، پتاسيم و منيزيم است که بدن  را در برابر بيماري‌هاي مختلفي محافظت مي‌کنند.

-هندوانه هيچگونه چربي ندارد  اما به توليد انرژي کمک مي‌کند. دربرابر زوال ماکولا هم محافظ خوبي محسوب مي‌شود.بنابر اين ميتواند در رژيمهاي لاغري نيز مورد استفاده باشد.

-وقتي گرماي تابستان در ما عطش ايجاد ميکند ، خوردن هندوانه يک راه بسيار سالم و مطمئن براي جايگزين شدن نوشابه‌هاي انرژي‌زاست. ازآنجا که مقدار زيادي آب  دارد، آب موردنياز بدن ما را تامين مي‌کند و هيچ چيز در يک روز گرم تابستاني بهتر از خوردن يک تکه هندوانه دلچسب و آبدار براي شما مفيد نيست.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: