کد خبر: ۶۳۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 28
شفا آنلاين:جامعه پزشکی>آموزش-معاون آموزشی وزیر بهداشت از راه‌اندازی دانشگاه مجازی علوم پزشکی خبر داد و گفت:‌ با راه‌اندازی این دانشگاه می‌توانیم امکان دسترسی به مباحث را برای افرادی که در استان‌های دور دست ساکن هستند و امکان شرکت فیزیکی ندارند را فراهم کنیم.

به گزارش شفا آنلاين،باقر لاریجانی در جلسه گردهمایی مدیران ستادهای شاهد و ایثارگر دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با بیان اینکه متوسط سطح علمی دانشجویان شاهد و ایثارگر براساس آمارهای موجود در وضعیت نسبتاً مطلوبی قرار دارد، به وجود چالش‌هایی در این راستا اشاره کرد و اظهار داشت: لازم است در جهت رفع چالش‌ها تلاش‌هایی صورت پذیرد.

لاریجانی در ادامه بر ضرورت آماده سازی شبکه جامعی از دانشجویان شاهد و ایثارگر تاکید کرد و گفت: لازم است اطلاعاتی از این دانشجویان داشته باشیم تا بتوانیم مشکلاتشان را رصد و برطرف کنیم چرا که این اقدام می‌تواند ارزیابی درست‌تری از وضعیت این دانشجویان ارائه دهد.

وی ضمن تاکید بر تحلیل درست و بدون سوگیری از وضعیت دانشجویان شاهد و ایثارگر، افزود: لازم است تحقیق و پروژه‌هایی به منظور مشخص شدن سرانجام علمی و شغلی این دانشجویان داشته باشیم.

لاریجانی دوره پزشکی را دوره ای طولانی دانست و افزود: از آنجا که دانشجویان شاهد و ایثارگر علوم پزشکی مسائل خاص خود را دارند بهتر است به منظور همیاری و هدایت بیشتر به استادان مشاور سپرده شوند.

توسعه عدالت آموزشی از اهداف راه اندازی دانشگاه مجازی است

معاون آموزشی وزارت بهداشت همچنین، با بیان اینکه آموزش در دنیا از روش‌های سنتی فاصله گرفته است، افزود: در دنیا فقط 25 درصد آموزش به صورت سنتی است.

وی بر استفاده از آموزش به صورت مجازی تاکید کرد و افزود: می توانیم در آموزش از آموزش مجازی برای دانشجویان شاهد و ایثارگر استفاده کنیم.

لاریجانی یکی از برنامه‌های معاونت آموزشی وزارت بهداشت را راه‌اندازی دانشگاه مجازی علوم پزشکی بیان کرد و افزود: در این دانشگاه می‌توانیم بسیاری از برنامه‌های درسی را به صورت مجازی ارائه کنیم و استفاده از همه قطب‌ها در این راستا پیشنهاد می‌شود.

وی مهمترین هدف راه اندازی دانشگاه مجازی را توسعه عدالت آموزشی دانست و گفت: با راه‌اندازی این دانشگاه می‌توانیم امکان دسترسی به مباحث را برای افرادی که در استان‌های دور دست ساکن هستند و امکان شرکت فیزیکی ندارند را فراهم کنیم.

معاون آموزشی ابراز امیدواری کرد ضمن راه اندازی دانشگاه‌های مجازی در سال جاری و سال آتی میزان دسترسی دانشجویان شاهد و ایثارگر به کلاس‌هایی که نیاز دارند بیشتر شود.

لاریجانی با اشاره به وجود محدودیت‌هایی در راه اندازی دانشگاه مجازی در حوزه پزشکی، اظهار کرد: از آنجا که بسیاری از فیلدها در حوزه پزشکی بالینی است، استفاده از این نوع دانشگاه‌ها محدود می‌شود ولی می‌توان از برخی قسمت‌ها به صورت مجازی استفاده کرد.

معاون آموزشی وزارت بهداشت در ادامه به بحث آمایش سرزمین اشاره کرد و گفت: در چند دهه گذشته یکی از مصوبات مهم آموزشی، مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی در حوزه آموزش پزشکی آمایش آموزش پزشکی است که کشور براساس این مصوبه به 10 منطقه آمایشی تقسیم می‌شود که این کار باعث ایجاد هماهنگی خوب در دانشگاه‌های هر منطقه خواهد شد.

لاریجانی با بیان اینکه آمایش سرزمین باعث ارائه آموزش متناسب با منطقه می‌شود، اظهار داشت: دانشگاه‌های هر منطقه باید به صورت مکرر با یکدیگر جلسه داشته باشند و این امر باعث هم افزایی دانشگاه‌ها می‌شود. در این راستا می‌توانیم از کلاس‌های مشورتی اساتید مشاور و غیره استفاده کنیم.

وی ضمن تاکید بر ضرورت توجه به سلامت معنوی دانشجویان شاهد و ایثارگر توجه، افزود: سلامت معنوی در بستر سلامت جسمی تحقق بیشتری پیدا می‌کند. باید امید به آینده این دانشجویان را افزایش دهیم تا به هویت ملی توجه کنند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت با اشاره به اینکه با یک مجموعه دانشجویی رو به رو هستیم که یادگاران دفاع مقدس و ایثارگرانی هستند و به کشور خدمت کردند، خاطرنشان کرد: جا دارد تلاش وسیعتری برای فرزندان آنها و همه دانشجویان صورت پذیرد. البته وظیفه ما در مورد دانشجویان شاهد و ایثارگر خاص‌تر است.



تسنیم




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: