کد خبر: ۶۳۶۸۸
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۰ - ۰۷ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 28
شفا آنلاين:جامعه پزشکی>آموزش-شهرکرد - رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهرکرد گفت: پزشکان متخصص و فوق تخصص مورد نیاز استان چهارمحال و بختیاری جذب شده اند و مقیم استان شده اند.

به گزارش شفا آنلاين،مرتضی هاشم زاده با اشاره به اینکه یک سال از طرح تحول سلامت گذشت، گفت: تمام تلاش دولت این است مشکلات سلامت مردم را سر و سامان بدهد.

وی افزود: ما در ابعاد مختلف در حوزه سلامت موفقیت های بالایی کسب کرده ایم و به دنبال بهبود وضعیت در عرصه های مختلف در حوزه سلامت هستیم.

هاشم زاده عنوان کرد: اولین گامی که در عرصه سلامت برداشتیم بخش درمان بود که شش بسته در استان به صورت کامل اجرایی شد و یکی از مهمترین بخش ها کاهش پرداخت هزینه ها از جیب مردم بود.

وی اظهار داشت: هیچ کسی بیش از شش درصد پرداخت نمی کند و بیمارستان های دولتی بیش ازشش درصد برای شهرنشین ها و سه درصد برای روستائیان هزینه دریافت نمی کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهرکرد ادامه داد: هیچ فردی برای خدماتی که باید دریافت کند از بیمارستان بیرون نمی رود و همه خدمات در بیمارستان ارائه می شود و هیچ فردی برای هیچ موضوعی، آزمایشی و... از بیمارستان بیرون نمی روند و همه کارها در بیمارستان انجام می شود و این کار، کار بسیار خوبی بود که مردم آرامش پیدا کردند.

مرتضی هاشم زاده در ادامه با اشاره به بخش دوم طرح تحول سلامت، گفت: بخش دوم طرح تحول سلامت ماندگاری پزشکان در مناطق محروم بوده است که این بخش نیز تکمیل شده است و با برنامه و بسته های تشویقی به دنبال ماندگاری پزشکان در مناطق محروم هستیم.

متخصص های مورد نیاز در استان مقیم شده اند

وی عنوان کرد: یک هزار و ۴۰۰ متخصص در کشور به علت بسته های تشویقی به بیش از سه هزار پزشک در مناطق محروم رسیده است. در استان چهارمحال و بختیاری همه تخصص هایی که نیاز داشته را تلاش کرده ایم مقیم کنیم و کسی در اورژانس نیازمند متخصص نماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهرکرد ادامه داد: ارتقای کیفیت ویزیت یکی از اقدامات دیگر در طرح توحل سلامت بوده است و تلاش کردیم که بیمار تکریم شود و هر ساعت بیش از هشت بیمار توسط پزشک ویزیت نشود و با دقت کامل بیمار ویزیت شود.

وی عنوان کرد: تمام تلاش ما در خوص زایمان این است که زایمان سزارین کاهش پیدا کند و زایمان سزارین را از ۴۵ درصد رسانده ایم به ۳۹ درصد.

از بیماران صعب العلاج حمایت ویژه ای می شوند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهرکرد در ادامه تاکید کرد: یکی دیگر از تلاش ما این است که تمام بیمارستان های استان را از نظر وجود تجهیزات به استاندارد ها برسانیم و اقدامات قابل توجهی در این مسیر انجام شده است.

مرتضی هاشم زاده تصریح کرد: از بیماران صعب العلاح حمایت ویژه ای می شوند و برای حل مشکلات این افراد تلاش های بسیاری می شود.

وی گفت: ما سعی کرده ایم بر اساس نیاز مناطق تمام بیمارستان های استان را به سمت بیمارستان تخصصی سوق می دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی شهرکرد اذعان داشت: سال ۹۳ بیش از ۷۵ متخصص و فوق تخصص در استان جذب کردیم و در تمام مناطق استان که نیاز داشتند پخش کردیم.

مرتضی هاشم زاده گفت: برای بیمارستان های ۳۲ تختی مانند اردل حدود سه میلیارد تومان هزینه می کنیم و تلاش داریم هزینه ها کمتر شود.



مهر



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: