شفا آنلاين -سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، بدهیهای کلان مدارس کشور را عمده مشکل وزارت آموزش و پرورش در آستانه فصل بازگشایی مدارس خواند و گفت: پرداخت نشدن قبوض آب و برق و گاز مدارس، دانشآموزان را با مشکلات عدیدهای مواجه خواهد کرد
به گزارش شفا آنلاين ،عبدالوحید فیاضی ، با بیان اینکه مشکلات آموزش وپرورش عمیق است و باید با نگاهی دقیق با آنها مواجه شد، توضیح داد: در آستانه فصل بازگشایی مدارس متاسفانه مشکلاتی همچون فقدان نیروی انسانی کافی و همچنین امکانات آموزشی، آموزش وپرورش را تهدید میکند.
نماینده مردم نور ومحمودآباد در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در نظام جدید آموزشی برای پایه اول متوسطه درسی به نام کارآفرینی تدارک دیده شده که رایانه از لوازم اصلی آن است و به طور میانگین به ازای هر 5 دانش آموز باید یک رایانه در کلاس درس موجود باشد.
رایانههای مورد نیاز تامین نشده اند
این نماینده مجلس نهم با بیان اینکه آموزش و پرورش نتوانسته رایانه موردنیاز برای دانشآموزان اول متوسطه را تهیه کند، ادامه داد: طی جلسهای که کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با معاونان وزارت علوم و تحقیقات داشتند اخبار از این امر حکایت میکرد که در حال حاضر امکان وجود یک رایانه به ازای هر پنج دانش آموز وجود ندارد.
فیاضی افزود: مشکل دیگر این است که در آستانه مهر ماه از بین 10 عنوان کتاب برای پایه اول متوسطه تنها 3 عنوان به مدارس استانها ارسال شده و هنوز خبری از بقیه این کتب نیست.
نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس نهم با بیان اینکه سرپرست وزارت آموزش و پرورش باید نگاهی دقیق و تیزبین داشته باشد، تصریح کرد: پایههای ششم ابتدایی و اول متوسطه از پایههای آموزشی فوق حساس هستند و برای این پایهها باید نیروی آموزشی متخصص و آموزش دیده را به کار بگیرد.
آموزش وپرورش فکری به حال بدهیهای کلان مدارس کند
این نماینده مردم در مجلس نهم، یادآور شد: بدهیهای کلان مدارس کشور نیز از دیگر مشکلات عمده وزارت آموزش و پرورش در آستانه فصل بازگشایی مدارس است.
وی با بیان اینکه پرداخت نشدن قبوض آب و برق و گاز دانش آموزان را با مشکلات عدیدهای روبرو خواهد کرد، افزود: البته در این زمینه سرپرست آموزش و پرورش اعلام کرد که مبلغ 50 میلیارد تومان به منظور پرداخت سرانه مدارس تدارک دیده شده است.
فیاضی با بیان اینکه این مبلغ هنوز به استانها نرسیده، گفت: برای پرداخت سرانه معوقه مدارس خیلی دیر شده و این مبلغ کفاف مشکلات مدارس را در استانها نمیدهد زیرا هر استان به بیش از 7 الی 8 میلیارد تومان بودجه نیاز دارد.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مشکلات آموزش و پرورش را نباید با آمارها و اعداد سنجید و با توجه به حساسیت این حوزه باید کارها کارشناسی شده و منطقی باشد