کد خبر: ۶۳۳۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۰ - ۰۵ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 26
شفا آنلاین>سلامت>دبیر انجمن داروسازان ایران با بیان اینکه تاسیس کلینیک های ویژه در کلان شهرها موجب بر هم خوردن بالانس درمانی می شود، گفت: با تاسیس این کلینیک ها گروه پزشکان به منظور افزایش مراجعات خود در آنها متمرکز شده که این امر سبب کساد گردش اقتصادی داروخانه های پراکنده در سطح شهر می شود.
به گزارش شفا آنلاین - دکتر سید مهدی سجادی  دبیر انجمن داروسازان ایران  در خصوص احداث کلینیک های ویژه در کلان شهرها و گردش اقتصادی داروخانه ها اذعان داشت: با اجرایی شدن این مهم نه تنها بیماران برای تهیه داروهای مورد نیاز خود به زحمت می افتند بلکه داروخانه ها با رانت و لابی در آن مراکز تاسیس می شوند.

وی با اشاره به پراگندگی داروخانه ها در سطح شهرها افزود: به شدت با تاسیس کلینیک ویژه مخالفیم چرا که اغلب گروه پزشکان برای منافع و گردش اقتصادی خود به آن مراکز می روند و این امر آسیب های زیادی را به سیستم داروسازی وارد می کند.  

به گفته وی با اجرایی شدن طرح تحول نظام سلامت تعداد مراجعات داروخانه های بیمارستان ها و مراکز درمانی دولتی افزایش یافته است اما داروخانه های بخش خصوصی با عدم حمایت و تضعیف گردش اقتصادی خود مواجه شده اند که ادامه این روند آن ها را به سمت تعطیلی می کشاند. 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: