کد خبر: ۶۳۰۷۰
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۰ - ۰۲ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 23
شفا آنلاين:سلامت>آزمایشگاه-مدیرکل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو به تشریح فعالیتهای این آزمایشگاه در زمینه کنترل محصولات سلامت محور پرداخت.

به گزارش شفا آنلاين،دکتر حسین رستگار با بیان این که آزمایشگاه کنترل سازمان غذا و دارو یک آزمایشگاه ملی و بین المللی است اظهار کرد: نهادهای بین المللی این آزمایشگاه را تایید کرده‌اند که آزمایشگاه مرجع کنترل است.

وی گفت: اگر مشکلی در حوزه غذا و محصولات غذایی اتفاق بیفتد نظر نهایی به قوه قضائیه و مراجع دیگر از طرف این آزمایشگاه به قوه قضائیه ارسال می‌شود تا این نهاد در خصوص آن رای صادر می کند.

وی گفت: برای تمام اداره کل‌هایی که در سازمان غذا و دارو وجود دارد یک آزمایشگاه در این مرکز ایجاد کرده‌ایم و تمامی مواد غذایی در سراسر کشور توسط آزمایشگاه کنترل و آزمایشگاه‌های ما در معاونتهای غذا و دارو آزمایش و کنترل می‌شود.

مدیر کل آزمایشگاه‌های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو در ادامه گفت: تمامی محصولات سلامت محور که مردم باید از سلامت کامل آن ها نگرانی نداشته باشند از جمله فرآورده‌های غذایی، دارویی، آرایشی و بهداشتی، داروهای سنتی و مکمل، ملزومات و تجهیزات پزشکی در این آزمایشگاه کنترل و آزمایش می شوند.

دکتر رستگار افزود: آزمایشگاه های تخصصی فرآورده‌های بیولوژیک و فرآورده‌های خون با بهترین تکنولوژی که در دنیا استفاده می شود در این آزمایشگاه وجود دارد حتی آزمایشگاه ژن تراپی و سل تراپی نیز ایجاد شده که امیدواریم در سال های آینده در این زمینه به نتیجه برسیم.

وی گفت: با توجه به اینکه53 آزمایشگاه مجهز در سراسر کشور با جدیت محصولات سلامت محور را کنترل می کنند اظهار کرد: این نشان دهنده قدرت سازمان غذا و دارو در کنترل محصولات سلامت محور است، همچنین در سه منطقه آزاد قشم، کیش و چابهار نیز آزمایشگاه های مجهزی را راه‌اندازی و تقویت کرده‌ایم و حدود 300 آزمایشگاه همکار و مجاز در بخش خصوصی نیز در این امر ما را کمک می کنند. یعنی یک شبکه وسیع ازمایشگاهی را طراحی کرده‌ایم و با بیش از 350 آزمایشگاه دولتی و خصوصی فرآورده‌های سلامت محور با جدیت کنترل می‌شوند.

رستگار اظهار کرد: در سال گذشته 4300 نمونه در آزمایشگاه مرجع تست کرده‌ایم که هفت درصد این نمونه‌ها رد شده است و ما کاملا مراقب سلامت مردم هستیم.

مدیرکل آزمایشگاه های مرجع کنترل غذا و دارو سازمان غذا و دارو گفت: 52 آزمایشگاهی که در معاونتهای غذا و دارو وجود دارد حدود 160 هزار نمونه را تست کرده‌اند و در آزمایشگاه‌های مخصوص حدود 200 هزار نمونه تست شده است و اگر برای هر نمونه تستهای مختلف صورت گیرد سالیانه حدود بیش از 2 میلیون تست در آزمایشگاه‌ها صورت می گیرد.



ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: