کد خبر: ۶۳۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۰ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 22
شفا آنلاین>سلامت>بیماری "ام‌اس" یا "فلج چندگانه"، که در قرن حاضر شیوع پیدا کرده، مختص اعصاب مرکزی است و مغز و نخاع را درگیر می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر جامعی متخصص هسته‌های غده‌ای مغز  گفت: این بیماری که ام‌اس یا فلج چندگانه نام دارد در قرن حاضر شیوع پیدا کرده است و مختص اعصاب مرکزی بوده و مغز و نخاع را درگیر می‌کند و منجر به تولید شدن لکه‌های سفید رنگ در مغز می‌شود که از علائم این بیماری می‌توان به بی‌حس شدن اعضای بدن و کرخت شدن انگشتان دست و پا اشاره کرد به طور کلی باعث یک نوع تنبلی در اعضای بدن می‌شود. 

وی افزود: دوره‌ی سنی خاصی برای این بیماری وجود ندارد اما در جوان‌ها بیشتر مخصوصا در زنان و دختران از سن 25 به بعد بروز پیدا می‌کند. 

جامعی تصریح کرد: متاسفانه این بیماری بهبودی ندارد و تا مادام العمر همراه بیمار است و امکان کاهش آن وجود ندارد. فقط می‌توان با استفاده از داروهای خاص، این بیماری را فقط کنترل کرد. 

وی افزود: داروهای این بیماری اصولا کم یاب و گران قیمت هستند. اما امروزه انجمن ام‌اس یا همان بیماری های خاص در ایران، در تلاش‌اند تا مشکلاتی از قبیل گرانی و کمبود داروها را رفع کند. 

جامعی در پایان اظهار داشت: توصیه می‌شود افراد مبتلا به ام‌اس، هرگز از غذاهای سرد و یا یخ زده استفاده نکند و قدم زدن زیر نور خورشید را نیز فراموش نکنند.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: