کد خبر: ۶۲۹۹۷
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۰۱ خرداد ۱۳۹۴ - 2015May 22
شفا آنلاین>سلامت>تغذیه>محققان دریافتند یکی از آنزیم‌ها که مولکول را به پروتئین‌ها اضافه می‌کنند، در سطح بالایی درون میتوکندری مبتلایان به دیابت حضور دارند.
به گزارش شفا آنلاین ، پژوهش جدید مولکولی که در قلب رابطه ی پنهان بین قند خون بالا و اختلال در میتو کندری قرار دارد آشکار ساختند. 

به گفته استاد شیمی بیولوژیکی در دانشگاه JHU ، جرالد هارت شکر به خودی خود سمی نیست اما تاثیر عمیق آن در بالا بردن قند خون در بدن هنوز ناشناخته است. 

پژوهشگران دریافتند قند خون بالا عملکرد یک مولکول را در فرآیندهای سلولی متعدد مختل می‌کند این مولکول‌ O-Glenac نام دارد و دو آنزیمی که این مولکول را به پروتئین‌ها اضافه یا کم می‌کند مورد مطالعه قرار گرفته‌اند. 

محققان دریافتند یکی از آنزیم‌ها (تراسفراز O-Glcnac) که مولکول را به پروتئین‌ها اضافه می‌کنند، در سطح بالایی درون میتوکندری مبتلایان به دیابت حضور دارند. آنها انتظار داشتند سطوح آنزیم در مبتلایان متفاوت باشد اما انتظار تفاوتی به این بزرگی که مشاهده شد را نداشتند. 

همچنین تیم محقق دریافتند که ترانسفراز O-Glcnac در مکان‌های متفاوتی در میتو کندری حیوانات دیابتی قرار دارد.  به گونه‌ای که بسیاری از آنزیم‌ها به جای جاسازی روی دیواره‌ی میتوکندری، به داخل آن مهاجرت کردند. 

پروفسور هارت می‌گوید: اثر خالص O-Glcnac به کاهش بازده تولید انرژی در میتوکندری ربط دارد و موجب تولید حرارت بیشتر و مولکولهای آسیب پذیرتر می‌شود. 
این امر کبد را به دنبال کردن آنتی اکسیدانها برای خنثی کردن مولکول‌های آسیب زا می‌کند.
 
کبد که به نوبه‌ی خود گلوکز تولید می‌کند، در این صورت قند خون را هر چه بیشتر افزایش می‌دهد. 


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: