کد خبر: ۶۲۸۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۴۸ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 21
شفا آنلاین>سلامت>با وجود اینکه بیماری‌های کلیوی شیوع گسترده‌ای یافته و هزینه‌های جانی و مالی زیادی را موجب شده‌اند، اما متأسفانه هیچ عزم جدی برای پیشگیری از این بیماری‌ها در بین مردم و مسئولان بهداشتی و درمانی دیده نمی‌شود.
به گزارش شفا آنلاین ،لطف‌الله محرابی، استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران  گفت: برآورد می‌شود که از هر 10 نفر جمعیت، حداقل یک نفر دچار بیماری و مشکل کلیوی باشد که این آمار هم در مردان و هم در زنان، تفاوت خاصی از نظر میزان ابتلا ندارد.

وی تصریح کرد: بسیاری از مبتلایان به بیماری‌های کلیوی درجات شدیدی از این بیماری را تجربه می‌کنند و فقط در کشور خودمان هزاران نفر دچار نارسایی‌های مزمن کلیوی شده و برای ادامه زندگی به دیالیز یا پیوند کلیه نیاز دارند.

محرابی با اشاره به گسترش بیماری‌های کلیوی در جوامع مختلف، تأکید کرد: با وجود اینکه بیماری‌های کلیوی شیوع گسترده‌ای یافته و هزینه‌های جانی و مالی زیادی را موجب شده‌اند، اما متأسفانه هیچ عزم جدی برای پیشگیری از این بیماری‌ها در بین مردم و مسئولان بهداشتی و درمانی دیده نمی‌شود.

وی گفت: در حالیکه مصرف مواد قندی، پرنمک و بسیار چرب و همچنین داروهایی نظیر مسکن‌ها برای کلیه‌ها مضر و خطرناک هستند، اما اغلب افراد جامعه به این موضوع توجه نمی‌کنند.

محرابی یادآور شد: از طرف دیگر هیچ گونه فرهنگ‌سازی و برنامه‌ریزی خاص و آموزش‌های مورد نیازی که باید برای پیشگیری از بیماری‌های کلیوی صورت گیرد، از سوی مسئولان حوزه بهداشت و درمان در سطح جامعه دیده نمی‌شود که مجموع همه این عوامل نشان دهنده نبود عزم و اراده جدی برای پیشگیری از بیماری‌های کلیوی در کشور است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: