کد خبر: ۶۲۸۸۵
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 21
شفا آنلاین>بهداشت>سلامت>با انجام معاینات منظم و آزمایشات دوره‌ای به ویژه پس از سنین 50 سالگی، بیش از سه چهارم موارد سرطان پروستات در مردان قابل پیشگیری است.
به گزارش شفا آنلاین ،علیرضا ساربان متخصص اورولوژی اظهار داشت: سرطان پروستات در افرادی که زمینه خانوادگی ابتلا به این بیماری را دارند، شیوع بالایی دارد و در واقع اغلب افراد مبتلا به آن، در خانواده خود حداقل یک نفر را که دچار سرطان پروستات شده باشد را دارند.

وی گفت: مردانی که در خویشاوندان درجه یک آنها به ویژه پدر، برادر، پدر بزرگ، عمو و دایی سابقه ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد، بین 2 تا 8 برابر بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان پروستات در سنین پس از 60 سالگی هستند.

ساربان با اشاره به لزوم پیشگیری از سرطان پروستات، تاکید کرد: با انجام معاینات منظم و آزمایشات دوره‌ای به ویژه پس از سنین 50 سالگی، بیش از سه  چهارم موارد سرطان پروستات در مردان قابل پیشگیری است.

وی گفت: لازم است که هر فرد بالای 50 سال حداقل سالی یک بار و افرادی که در خانواده‌ آنها سابقه ابتلا به سرطان پروستات وجود دارد، سالی دو بار معاینه شده و آزمایشات مربوط به تشخیص مشکلات دستگاه ادراری را انجام دهند.

ساربان یادآور شد: در صورت تشخیص به موقع سرطان پروستات در همان مراحل ابتدایی، این بیماری را می‌توان تحت کنترل در آورد و درمان آن نیز اثر بخشی بالایی خواهد داشت.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: