کد خبر: ۶۲۸۸۴
تاریخ انتشار: ۱۸:۲۰ - ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 21
شفا آنلاین>بهداشت>سلامت>نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود 70 درصد زنان در سنین بالای 60 سال دچار پوکی استخوان هستند و در مردان نیز این میزان حدود 20 درصد است.
به گزارش شفا آنلاین ،ابوالفضل وفایی‌نژاد، متخصص غدد و متابولیسم  افزود: در بین افراد سالمند، کمتر کسی را می‌توان یافت که یا به پوکی استخوان مبتلا نباشد و یا عوامل خطر ابتلا به این بیماری در آنها وجود نداشته باشد.

وی، با بیان اینکه افزایش سن، تغییرات هورمونی، عوامل ژنتیکی، ورزش نکردن، مصرف کم لبنیات و جنسیت از مهمترین عوامل ابتلا به پوکی استخوان است، تصریح کرد: در زنان پوکی استخوان بیشتر از مردان دیده می‌شود و به ویژه پس از دوران یائسگی قدرت و تراکم استخوان‌های زنان با سرعت بیشتری کاهش می‌یابد.

وفایی‌نژاد، با اشاره به اینکه اغلب موارد پوکی استخوان در افراد سالمند زن هستند، تأکید کرد: نتایج یک تحقیق نشان داد که حدود 70 درصد زنان در سنین بالای 60 سال دچار پوکی استخوان هستند و در مردان این میزان حدود 20 درصد است.

وی یادآور شد: بر اساس این تحقیق موارد پوکی استخوان در افراد میانسال هم در زنان و هم در مردان، حدود یک سوم موارد این بیماری در افراد سالمند است.

وفایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در مردان با افزایش سن، کاهش ناگهانی توده استخوان‌ها چنان که در زنان اتفاق می‌افتد، پیش نمی‌آید که همین موضوع از دلایل مهم کاهش یا پایین‌تر بودن موارد ابتلا به پوکی استخوان در مردان در مقایسه با زنان است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: