کد خبر: ۶۲۵۸۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۳۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 18
شفاآنلاین:جامعه پزشکی>آموزش>معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وضعیت کنونی خوابگاه های دانشجویی زیر پوشش این وزارتخانه را نامطلوب توصیف کرد و از ساخت خوابگاه های استاندارد برای دانشگاه های علوم پزشکی خبر داد.
به گزارش شفا آنلاین : محمدرضا داوود آبادی فراهانی روز دوشنبه در آیین پایانی همایش سراسری دبیران شورای صنفی دانشجویی در ساری گفت: با وجود تخصیص ندادن بودجه برای ساخت خوابگاه های دانشجویی به وزارت بهداشت ، کلنگ احداث 20 خوابگاه دانشجویی امسال به زمین زده می شود .

وی افزود : با رایزنی های انجام شده از ظرفیت بانک توسعه اسلامی و دیگر بانک ها برای ساخت خوابگاه دانشجویی استفاده می شود تا مشکلات و کمبودهای موجود در این بخش رفع شود .

معاون وزیر بهداشت امکانات رفاهی و خدماتی در نظر گرفته شده برای خوابگاه های جدید دانشجویی دانشگاه های علوم پزشکی را در حد بالا توصیف کرد و گفت : هر چند رسیدن به این دیدگاه آرمانی سخت و زمان بر است ولی تلاش مجموعه رفاهی دانشجویی وزارتخانه بر این اساس پایه ریزی شده است .

وی از تهیه دستورالعمل طراحی خوابگاه های مطلوب دانشجویی برای دانشگاه های علوم پزشکی کشور خبر داد و افزود : بعد از 50 سال سابقه فعالیت خوابگاه های دانشجویی متاسفانه یک برگ سند در خصوص خوابگاه مطلوب و استاندارد در کشور موجود نیست .

داوودی فراهانی گفت:به منظور رفع این نقیصه با تلاش شش ماهه تیم باتجربه خوابگاه داری در دانشگاه های علوم پزشکی کشور دستورالعمل طراحی خوابگاه های مطلوب دانشجویی تهیه شده است .

وی افزود : با بررسی های کارشناسی و ریز بینانه این تیم ، مشکلات و نواقص موجود در خوابگاه های دانشجویی شناسایی و راهکارهای رفع این مشکلات در قالب دستورالعملی ارائه شد .

معاون فرهنگی و دانشجویی وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه وضعیت کنونی خوابگاه های دانشگاه های علوم پزشکی در شان دانشجویان نیست گفت: با مطلوب سازی فضای خوابگاه ها می بایست وضعیت مطلوب سکونت را برای دانشجویان فراهم آوریم .

بر اساس آمار ارائه شده در این همایش، هم اکنون سرانه فضای خوابگاهی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی 10 مترمربع است که با اجرای دستورالعمل طراحی خوابگاه های مطلوب این سرانه به 16 متر افزایش خواهد یافت.

در حاشیه برگزاری همایش سراسری دبیران شورای صنفی دانشجویی علوم پزشکی کشور در ساری از دستورالعمل طراحی خوابگاه های مطلوب دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رونمایی شد.
ایرنا
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: