کد خبر: ۶۲۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۰ - ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 18
شفا آنلاين:روانشناسي>کودکان- یک کارشناس اجتماعی گفت: تماشای تصاویر خشونت‌آمیز فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای در دوران کودکی و نوجوانی و الگوپذیری از آنها موجب ایجاد پرخاشگری و خشونت در افراد می‌شود.

به گزارش شفا آنلاين،«یدالله متقی» در خصوص شکل‌گیری خشونت در شخصیت افراد اظهار کرد: اگر بتوانیم محصولات فرهنگی از جمله فیلمی که با فرهنگ و ارزش‌های جامعه ما سازگاری داشته باشد در اختیار کودکان قرار دهیم در شکل‌گیری شخصیت درست و منطقی آن‌ها بسیار تأثیرگذار است.

وی با بیان این‌که تماشای تصاویر خشونت‌آمیز فیلم‌ها و بازی‌های رایانه‌ای در دوران کودکی و نوجوانی و الگوپذیری از آنها موجب ایجاد خشونت در افراد می‌شود، افزود: والدین در این زمینه نقش بسیار حساس و مؤثری دارند که با نظارت و کنترل درست فرزندان نسبت به تربیت درست آنها اقدام کنند.

متقی برخوردار نبودن از مهارت‌های زندگی را از دیگر علت‌های شکل‌گیری خشونت در افراد دانست و تصریح کرد: باید مهارت‌های حل مسأله، مقابله با استرس، صبر و شکیبایی، رفتار قاطعانه و تصمیم‌گیری به فرزندان آموخته شود تا آنان را از تنش‏‌های اجتماعی دورنگه دارد.

این کارشناس اجتماعی با تأکید بر این‌که مهارت زندگی داشتن توانایی فرد را در ایفای نقش‏‌های اجتماعی، روانی و جسمی روزافزون می‌‏کند، خاطرنشان کرد: خانواده‌ی نخستین و مهم‌ترین کانونی است که فرد باید مهارت‌های زندگی را در آن بیاموزد.

وی خاطرنشان کرد: افرادی که در حل مسائل خود با اجتماع ناموفق هستند در نهایت به تنش درونی و اجتماعی مبتلا شده و رفتارهای اجتماعی آنان چالش‌برانگیز و تنش‏‌زاست چنین افرادی با کوچک‏ترین پیشامد، تحمل خود را از دست ‌داده و مرتکب جنایات متعدد خواسته و ناخواسته می‏‌شوند که استمرار این‏‌گونه انحرافات اجتماعی آنان را در جرگه منحرفان اجتماعی قرار می‌‏دهد.



ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: