به گزارش شفاآنلاین ، زمانه ای که ما در آن متولد شدیم و زندگی می کنیم را "عصر ارتباطات" نامیده اند ، عصری که ظهور و بروز فن آوری های نوین در این حوزه از دانش ، فرآیندها و رویدادهایی را شکل داد و قوام بخشید که حیات بشر را بیش از هر عامل دیگر تحت تاثیر خود قرار داد.
در ایامی که ارتباطات و روابط عمومی در مویرگهای زندگی انسانها نفوذ کرده و بخشی جدانشدنی از پدیدههای مختلف اجتماعی شده است، نقش کارگزاران و کارشناسان حوزه ارتباطات در نشر آگاهی و تقویت فرهنگ پاسخگویی برجستهتر از همیشه به نظر می رسد.
در چنین فضایی روابط عمومیها با تنوع وظایف و کارکردهای خود، رسالت مهم و خطیری را بر عهده دارند. دستاندرکاران این نهاد وظیفه دارند ضمن مدیریت نظام ارتباطی سازمان خود، به سازماندهی ارتباطات درونسازمانی و برونسازمانی نیز بپردازند ، بویژه در فضای اقتصادی کشور، اعضای خانواده بزرگ روابط عمومی میتوانند با برقراری ارتباطی دو سویه، هدفمند و مستمر، در حوزه مسئولیتهای اجتماعی سازمان خود، تاثیری کلیدی برا افزایش مشتری مداری و مسئولیت پذیری در سازمانهای ایرانی داشته باشند .