کد خبر: ۶۲۱۱۹
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 14
شفا آنلاین:حدود 60 تا 80 درصد بیماری‌های پوستی ناشی از تغذیه غیر اصولی و نادرست است و متاسفانه اغلب افراد به این موضوع مهم توجه ندارند.
به گزارش شفا آنلاین ،سپهر کامیاب متخصص پوست و مو گفت: بسیاری از افراد جامعه دچار بیماری‌ها و مشکلات پوستی مختلف اعم از اگزما، درماتیت، جوش، تبخال، خارش، خشکی، و دهها نوع عارضه و بیماری دیگر می‌شوند و البته به فکر پیدا کردن دلیل بیماری و مقابله با آن می‌شوند. 

وی افزود: بسیاری از بیماری‌های پوستی منشا تغذیه‌ای دارند و بسیاری دیگر نیز در نتیجه اختلالات درونی بدن و یا عوامل محیطی و شغلی بروز می‌کنند. 

کامیاب با اشاره به نقش کاملا مشخص عوامل غذایی بر روی پوست بدن، تاکید کرد: حدود 60 تا 80 درصد بیماری‌های پوستی ناشی از تغذیه غیر اصولی و نادرست است و متاسفانه اغلب افراد جامعه این موضوع مهم توجه ندارند. 

وی یادآور شد: وقتی فردی غذاهای پرچرب را به میزان زیاد مصرف می‌کند، دچار مشکلات کلیوی، کبدی و عملکرد نادرست دستگاه گردش خون می‌شود که این نوع اختلالات موجب بروز مشکلاتی نظیر جوش‌های متناوب سیاه و سفید می‌شود. 

کامیاب خاطر نشان کرد: اغلب حساسیت‌های پوستی و التهابات پوست نیز در نتیجه تغذیه نادرست و غیر اصولی بروز می‌کند و این موضوع در سنین پایین بسیار قابل ملاحظه‌تر است.
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: