کد خبر: ۶۱۸۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱:۱۷ - ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 12
با حضور رئیس جمعیت هلال احمر صورت گرفت:
شفاآنلاین:سلامت>هلال احمر>صبح امروز با حضور رئیس جمعیت هلال احمر، رئیس سازمان غذا و دارو و معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری از محصولات شرکت سها شامل ماسک نانو، داروی سولامر و کیسه بی‌کربنات بیماران دیالیزی رونمایی شد.

به گزارش شفا آنلاین،صبح امروز با حضور سیدامیرحسین ضیایی، رئیس جمعیت هلال احمر، سورنا ستاری معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری و رسول دیناروند رئیس سازمان غذا و دارو از محصولات جدید هلال احمر در شرکت سها رونمایی شد.

برخی از این محصولات مانند پلت دارویی، داروی سولامر و ماسک نانو برای اولین بار در کشور به تولید می‌رسد که در این میان تکنولوژی ساخت ماسک نانو که تنها در اختیار دو کشور ژاپن و آمریکا بوده است توسط مهندسان و دانشمندان ایرانی با مهندسی معکوس به دست آمده است.

همچنین داروی سولامر نیز که پیش از این و طی سه سال گذشته به صورت وارداتی در بازار وجود داشت برای اولین بار در کشور به تولید می‌رسد که قیمت خرید این دارو با بیمه برای بیماران 160 تومان خواهد بود.

این دارو مخصوص بیماران کلیوی است و در جذب فسفات کمک می‌کند.

همچنین پلت دارویی که پیش از این برای ساخت داروها از کشور ایتالیا به عنوان بهترین تولیدکننده پلت سالانه 40 تن وارد کشور می‌شد توسط دانشمندان و از طریق مهندسی معکوس به تولید رسید به طوری که نمونه داخلی آن با نمونه ایتالیایی هیچ تفاوتی ندارد.

کیسه بی‌کربنات نیز در کنار کیسه ادرار، پالوفایبر، فیلتر صافی دیالیز، سوبگ اس کلاسیک نیز از دیگر محصولات تولیدی شرکت سها از زیرمجموعه هلال احمر در سال ۹۴ هستند.

فارس

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار