کد خبر: ۶۱۴۱۵
تاریخ انتشار: ۰۴:۱۵ - ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 10
شفاآنلاین _اجتماعی >سلامت>تغذیه>آلبالو به دليل برخورداري از سطوح بالاي آنتي اکسيدان ها، ضد التهاب است. علاوه براين در بهبود زخم هاي حاصل از عمل جراحي و خوابي آرامش بخش بسيار موثر خواهد بود. اين ميوه در کاهش دردهاي عضلاني و ضعف جسمي نيز نقشي فوق العاده تاثيرگذار دارد.
به گزارش شفاآنلاین ،محققان انگليسي به تازگي 6 ترکيب غذايي و ميوه اي جديد را براي مقابله با حمله قلبي، سرطان و سکته مغزي معرفي کردند که با داشتن ويژگي هاي منحصر به فرد و  آنتي اکسيدان فراوان موجب افزايش سيستم ايمني بدن مي شوند. دکتر سالي نورتون، متخصص تغذيه و استاد دانشگاه بريستول انگلستان در اين باره مي گويد: نتايج بررسي ها حاکي از اين است که دسته اي از ميوه ها در پيشگيري از عوامل تنش زا و موثر در سکته هاي قلبي و مغزي نقش مهمي ايفا مي کنند. درحقيقت اين ميوه ها به دليل برخورداري از خواص دارويي و درمان بخش، مي توانند موجب توقف بيماري هاي مهلکي همانند سرطان شوند. از ميان اين ميوه ها مي توان به آلبالو، آواکادو، زغال اخته و دانه کدو تنبل اشاره کرد.

    آلبالو به دليل برخورداري از سطوح بالاي آنتي اکسيدان ها، ضد التهاب است. علاوه براين در بهبود زخم هاي حاصل از عمل جراحي و خوابي آرامش بخش بسيار موثر خواهد بود. اين ميوه در کاهش دردهاي عضلاني و ضعف جسمي نيز نقشي فوق العاده تاثيرگذار دارد. بيماران کليوي، قلبي و افرادي که از رماتيسم و نقرس رنج مي برند، با افزودن اين ميوه به سبد غذايي خود شاهد نتايج شگفت انگيزي در درمان خود مي شوند. همچنين شربت اين ميوه سرشار از ويتامين، التهاب معده و روده را از بين مي برد و در درمان نارسايي کبد نيز مفيد است. آواکادو يک منبع سرشار از ويتامين است. سلامت قلب را تضمين مي کند و خطر ابتلابه سکته قلبي و مغزي را کاهش مي دهد. تک چربي هاي اشباع شده آن کلسترول را از بين مي برند و به کاهش وزن کمک مي کنند. ميزان آنتي اکسيدان گلوتانين موجود در اين ميوه نيز عاملي مهم در پيشگيري و مقابله با انواع بيماري ها محسوب مي شود. کبد را تصفيه و به جريان گردش خون کمک مي کند.

    زغال اخته ميوه ديگري است که پلي فنول، موجود در آن داراي خواص آنتي اکسيداني است که نه تنها به پيشگيري از عفونت هاي مجاري ادراري کمک مي کند؛ عاملي بازدارنده در برابر انواع سرطان ها و حمله هاي قلبي محسوب مي شود. زغال اخته، عروق خوني، رسوب کلسترول و انسداد شرائين را از بين مي برد. انقباض عروق خوني يکي از مهم ترين دلايل بروز سکته قلبي به شمار مي رود که با مصرف مداوم زغال اخته اين مشکل نيز رفع مي شود.

    دانه کدو تنبل نيز نقش مهمي در جلوگيري از سرطان دارد. پروتئين، فيبر، منگنز، منيزيم و فسفر تنها بخشي از خواص اعجاب برانگيز دانه کدو تنبل را تشکيل مي دهند. کاروتنوئيد موجود در کدو تنبل به همراه خواص آنتي اکسيداني آن براي مقابله با سرطان، بيماري هاي قلبي عروقي بسيار موثر هستند. مصرف مداوم اين ماده غذايي سرشار از انواع پروتئين موجب پيشگيري از سرطان پروستات و سينه خواهد شد. سلامت پوست و تقويت چشم نيز از ديگر خواص دانه کدو تنبل به شمار مي روند. تخم شربتي يا همان دانه هاي خاکستري و سياه رنگ که در شربت هاي تابستاني استفاده مي شود، منبعي سرشار از انواع خواص دارويي و درماني را در خود نهفته دارد. وجود اسيدهاي چرب و امگا 3 آن در پيشگيري و درمان بيماري هاي قلبي عروقي بسيار مناسب هستند.

    تنظيم ميزان قند خون، کاهش ابتلابه ديابت و رفع تشنگي از ديگر فوايد اين دانه هاي سياه رنگ اسرار آميز به شمار مي روند. بلوبري از خانواده انگور و توت فرنگي است. آنتي اکسيدان ها و آنتوسيانين هاي موجود در اين توت آبي رنگ مانع از تکثير سلول هاي سرطاني در بدن مي شوند. بلوبري کلسترول را کاهش مي دهد و از خطر ابتلابه ديابت و بيماري هاي قلبي جلوگيري مي کند. بلوبري التهاب و تب را از بين مي برد. خونريزي هاي ديابتي را کاهش مي دهد. ضد عفوني کننده اي مناسب براي بدن محسوب مي شود و خطر ابتلابه انواع ويروس ها، قارچ ها و عفونت هاي ادراري را از بين مي برد.
    
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: