کد خبر: ۶۱۳۳۰
تاریخ انتشار: ۰۴:۳۰ - ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 09
شفاآنلاین _سلامت جنسی>درمان>مرکز کنترل بیماریها در آمریکا، به افرادی که از بیماری ابولا بهبود یافته‌اند، گفته است که تا اطلاع ثانوی باید از داشتن رابطه جنسی خودداری کنند یا حتما از کاندوم استفاده کنند.

به گزارش شفاآنلاین،قبلا به افراد بهبود یافته از ابولا توصیه می شد که پس از عاری اعلام شدن از بیماری، فقط به مدت ۹۰ روز از داشتن رابطه جنسی بدون استفاده از کاندوم بپرهیزند.

اما اخیرا اعلام شد که زنی در اثر داشتن رابطه جنسی با مردی که شش ماه از بهبودش می گذشت، به ابولا مبتلا شده است.

به گفته مرکز بیماریها در آمریکا، این زن ۴۴ ساله که اهل لیبریا است در ماه مارس با مردی که در اوایل اکتبر سال گذشته میلادی (۲۰۱۴) از ابولا بهبودی کامل یافته، سکس بدون کاندوم داشته است.

درصورت تایید این مورد، معلوم می شود که ویروس ابولا دو برابر زمانی که قبلا تصور می‌شد، در منی انسان فعال می ماند.

همزمان برخی از بهبود یافتگان این بیماری از آنکه توصیه‌های بهداشتی در این باره تغییر کرده است، خشمگین هستند.
 
یک راننده آمبولانس به بی‌بی‌سی گفت که اگر توصیه‌های ابتدایی درست نبوده‌اند و ابولا حتی پس از ۹۰ روز هم قابل انتقال است، مرکز کنترل بیماریها مسئول عواقب توصیه های نادرست خواهد بود.

یک خبرنگار بی‌بی‌سی در مونرویا، پایتخت لیبریا، می‌گوید که توصیه‌های تازه، در دسترس همگان قرار گرفته است و بهبود یافتگان این بیماری توصیه‌های جدید را بسیاری جدی گرفته‌اند.

بیشترین شمار مرگ و میر ناشی از موارد ابتلا به ابولا در گینه، لیبریا و سیرا‌لئون ثبت شده است.

گفته می‌شود که اولین قربانی موج تازه ابولا کودکی بود که در دسامبر ۲۰۱۳ در یکی از نقاط دوردست گینه جان خود را از دست داد.

سه ماه بعد سازمان بهداشت جهانی رسما در مورد شیوع ویروس ابولا هشدار داد و پنج ماه بعد از آن وضعیت اضطراری در سراسر جهان اعلام شد.

مجموع موارد ابتلا بیش از ۲۵ هزار نفر بوده است.

این مرگبارترین اپیدمی ابولا از زمان کشف ویروس در سال ۱۹۷۶ بود.

برچسب ها: رابطه ، جنسی ، ابولا ، ویروس
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: