کد خبر: ۶۰۹۶۲
تاریخ انتشار: ۰۵:۴۵ - ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 06
شفاآنلاین_سلامت جنسی>سلامت> انزال (خارج شدن مایع) در زنان، مد‌ت‌های مدیدی مورد بحث و مناظره بوده است. با این وجود شرح آن به هزاران سال پیش باز می‌گردد. متن باستانی تائویی از قرن چهارم مرحله‌ی برانگیختگی را در زن شرح می‌دهد.

به گزارش شفاآنلاین،وقتی که زن به ارگاسم می‌رسد، مایعی از اندام تناسلی خارجمی‌شود. ارسطو نیز در این باره نوشته است و مطالعات اخیر، این متون تاریخی را حمایت کرده‌اند. این موضوع با وجود اینکه می‌تواند برای برخی زنان خجالت‌آور باشد، امری کاملا طبیعی‌ست.

بسیاری از زنانی که به انزال می‌رسند، از طریق « نقطه‌ی جی G-Spot » به ارگاسم می‌رسند، برخی مقدار بیشتری مایع از مجرای ادرار دفع می‌کنند که به رنگ سفید شیری است. دیگران نیز خروج مقدار زیادی از مایع را گزارش کرده‌اند، آن قدر زیاد که شبیه به عمل ادرار است.

مطالعه موجود در ژورنال طب جنسی این پدیده را این گونه تشریح می‌کند. این پدیده تحت عنوان  فواره زدن «Squirting» یا در برخی موارد پاشیدن «Gushing» شناخته می‌شود. در حالی که مطالعات پیشین می‌گویند که مایع خارج شده شبیه به ادرار است، اما نتوانستند به این نتیجه برسند که این مایع از کجا می‌آید.

در مطالعات اخیر هر هفت شرکت‌کننده در آزمایش، یک نمونه ادرار داده و سه آزمایش سونوگرافی جداگانه صورت گرفت. در اولی خالی بودن مثانه تایید شد، دومی در زمانی صورت گرفت که آن‌ها نزدیک به زمان اوج بعد از برانگیختگی به وسیله‌ی خودارضایی یا یک شریک جنسی بودند، که پرشدگی چشمگیر مثانه را نشان داد. بعد از اوج و انزال نیز سونوگرافی نشان داد که مثانه واقعا خالیست و آن به عنوان منبع مایع شناسایی شد. برای کشف اینکه مایع محتوی چه چیزهایی است، تحلیل‌ها دو چیز را نشان دادند:

در دو زن هیچ تفاوتی میان مایع ادرار و مایع فوران شده وجود نداشت اما در پنج نفر دیگر وجود «آنتی ژن‌های اختصاصی پروستاتی PSA» مشاهده شده. همان طور که از نامش پیداست آنزیمی‌ست که توسط غده پروستات ترشح می‌شود. این آنزیم منی را مایع می‌کند تا اسپرم‌ها آزادانه در آن شنا کنند. همان‌طور که این مطالعه و سایر تحقیقات نشان می‌دهند، زنان نیز می‌توانند این آنزیم را از طریق غده «شبه پروستات» که شبیه به پروستات در مردان است تولید کنند. این غده از نظر شکل و اندازه در زنان متفاوت است، اما در واقع تشابه‌ آن قدر زیاد است که برخی از محققان در حال کنار گذاشتن واژه‌ی «شبه پروستات» هستند تا آن را به سادگی «پروستات زنانه» بنامند.
 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: