کد خبر: ۶۰۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۲:۰۰ - ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 04
شفاآنلاین_روانشناسی>سلامت> خانواده>اگر مایلید از زندگی تان لذت بیشتر و بهتری همراه با فرزندتان ببرید با ما همراه باشید و از این ترفندها استفاده کنید.

درست است که تجربه‌هاي دوران کودکي زيربناي شکل‌گيري شخصيت در بزرگسالي هستند اما بهتر است به جاي نگراني‌هاي بي‌مورد و احساس گناه، سعي کنيد شاد زيستن را به کودکتان بياموزيد.

به گزارش شفاآنلاین،پدرها و مادرها استاد سرزنش خودشان در رابطه با تربيت فرزندانشان هستند. آنها هميشه بر مسند قضاوت مي‌نشينند و خودشان را محکوم مي‌کنند.

وقتي به تازگي پدر و مادر شده‌ايد، مدام مي‌شنويد که اگر فعاليت‌هاي بهتر و امکانات بيشتري براي کودکتان فراهم کنيد، اگر از متخصصان متبحرتري بهره ببريد و اگر شيوه زندگي بهتري داشته باشيد، فرزندتان را به خوبي پرورش خواهيد داد. در نتيجه دائم در نگراني و تشويش به سر مي‌بريد که آيا توانسته‌ايد اين «بهترها» را براي او فراهم کنيد يا نه اما بايد بدانيد فرزندتان به پدر و مادر شادتر بيشتر نياز دارد تا پدر و مادر نگران. فرزندتان چيزي بيشتر از «محصول» است. پس فقط درگير بزرگ شدن او نباشيد. دور و برش را از دوستان و معلمان خوب پر کنيد و برايش فعاليت‌هاي اجتماعي مفيد ترتيب دهيد. از وجود فرزندتان لذت ببريد نه اينکه مدام در حال ارزيابي عملکرد او و خودتان باشيد.

پدر و مادر شدن يک موهبت الهي است پس قدردان آن باشيد و اجازه دهيد بچه داشتن به شادي زندگي شما بيفزايد. اگر کودکتان کاري را درست انجام نداد، شما مقصر نيستيد. اين ذهنيت را از خود دور کنيد. به جاي آن، در پي يافتن راه‌هايي براي حل مشکلات باشيد و از اين فرايند جستجو لذت ببريد.

درست است که تجربه‌هاي دوران کودکي زيربناي شکل‌گيري شخصيت در بزرگسالي هستند اما بهتر است به جاي نگراني‌هاي بي‌مورد و احساس گناه، سعي کنيد شاد زيستن را به کودکتان بياموزيد. براي اين کار بايد خودتان شاد باشيد و شاد زندگي کنيد تا کودک در محيطي سرشار از شادي رشد کند. به ياد داشته باشيد کودک، فرد مستقلي است و فارغ از اينکه شما چه خواسته‌اي داشته باشيد، در زندگي انتخاب‌هاي خودش را خواهد داشت. بهترين کاري که شما به‌عنوان پدر و مادر مي‌توانيد انجام دهيد اين است که محيط پيرامون را چنان بسازيد که او را به تغييرات مثبت تشويق کند.

به جاي احساس گناه و به جاي اينکه تمام وقتتان را صرف رسيدگي به کارهاي کودک کنيد و آخر شب احساس خستگي و ناتواني کنيد، تلاش کنيد برنامه‌هايي براي لذت بردن از زندگي همراه با کودک ترتيب دهيد. در کلاس‌هاي سرگرم‌کننده ثبت‌نام کنيد؛ مثلا يک کلاس ورزشي يا موسيقي. در مهماني‌هاي خانوادگي شرکت کنيد تا براي کودک فرصتي براي بازي با کودکان ديگر فراهم شود و شما نيز زماني براي فراغت داشته باشيد. همچنين اگر عضو گروهي شويد که در آن مادران و کودکان به فعاليت‌هاي مشترک مي‌پردازند، شادي و نشاط مضاعفي را تجربه خواهيد کرد

 زندگی مثبت

 

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: