کد خبر: ۶۰۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 01
شفا آنلاین:دانشیار گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی ایران گفت : ناهنجاری های انکساری قرنیه ، اختلال رو به افزایشی است که منشاء زنتیکی و محیطی متعددی برای آن در نظر گرفته شده است.
به گزارش شفا آنلاین - دکتر ابراهیم جعفرزاده پور دانشیار گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی ایران  با بیان اینکه ناهنجاری های انکساری قرنیه ، اختلال رو به افزایشی است که منشاء زنتیکی و محیطی متعددی برای آن در نظر گرفته شده است گفت: عدم امکان استفاده از عینک و حتی عدسی  های تماسی متداول مشکل بینایی بیمار را پیچیده تر می کند. 

وی با اشاره به اینکه استفاده از عدسی های تماسی با خصوصیات ویژه ای که بتواند ناهمواری ها و آستیگماتیسم نامنظم قرنیه را تعدیل نماید مهمرین روش بهبود بینایی این افراد است تصریح کرد : افزایش ناهمواری های قرنیه موجب خواهد شد که عدسی های RGP معمول پایداری و ثبات مناسبی را بر روی قرنیه نداشته باشد. 

این دانشیار گروه اپتومتری دانشگاه علوم پزشکی ایران ادامه داد : افزایش اندازه این عدسی ها هر چند می تواند ثبات آنها را افزایش دهد ولی تحمل آنها را دشوار تر می کند. 

وی با بیان اینکه لنزهای هیبریدی که از یک بخش مرکزی سخت و یک بخش محیطی نرم تشکیل یافته، می تواند ابعاد مناسبی برای ایجاد ثبات لنز داشته باشد یادآور شد: بخش مرکزی آن که هارد است می تواند به کمک اشک اپتیک مناسبی را برای بهبود دید بیمار ایجاد نماید و نرم بودن بخش های محیطی لنز می تواند تحمل مناسبی رابرای لنز ایجاد نماید. 

دکتر جعفرزاده پور تصریح کرد : پروسه فیتینگ این لنزها شامل سه مرحله انتخاب والت مناسب. در این مرحله لنز بایستی در بخش مرکزی با قرتیه هیچگونه تماسی نداشته باشد و در فاصله چند میکرونی از آن فضای مناسب رابرای احتباس اشک داشته باشد، انتخاب انحنای محیطی مناسب برای لنز است که تهویه اشک و ثبات مناسبی را برای لنز ایجاد کند. و مرحله سوم تعیین قدرت لنز برای تصحیح انکساری مناسب آن می باشد .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: