کد خبر: ۶۰۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۱۰ - ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 01
شفا آنلاین: مي‌دانيم كه فست‌فودها غذاهاي ناسالمي هستند ولي با اين وجود باز هم به خوردن آنها ادامه مي‌دهيم اما آيا تا به حال فكر كرده‌ايد كه فست‌فودها چه تاثيري بر بدنتان مي‌گذارد؟

به گزارش شفا آنلاین - كري گنز نويسنده مقاله‌ها و كتاب‌هايي در زمينه تغذيه و خوراكي‌هاي سالم توضيح مي‌دهد كه بعد از خوردن فست‌فودها چه اتفاقاتي در بدن مي‌افتد در بلندمدت چه اثرات زيانباري را به دنبال دارد؟

مغز
ماده اصلي همبرگر گوشت قرمز است. گوشت قرمز سرشار از آمينواسيدهاست. اين ماده ترشح هورمون سروتونين (هورمون سرخوشي و لذت در مغز) را در بدن افزايش مي‌دهد و به همين دليل در لحظه خوردن همبرگر حس خوشايندي داريد.

قلب
گوشت قرمز سرشار از چربي‌هاي اشباع شده است خوردن غذاهايي كه چربي‌هاي اشباع شده زيادي دارند در بلندمدت خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و سكته را افزايش مي‌دهند و درصد ابتلا به سرطان را نيز بالا مي‌برند. همبرگرها نمك زيادي دارند اين مقدار نمك باعث مي‌شود كه بدنتان آب را در خود نگه دارد بنابراين نه تنها احساس مي‌كنيد كه بدنتان پف كرده بلكه قلبتان نيز سخت‌تر كار مي‌كند و همين باعث مي‌شود كه فشار خون شما بالا برود.

سيستم گردش خون
تحقيقاتي كه در سال ۲۰۱۲ انجام شد نشان مي‌دهد كه خوردن فست‌فود در يك وعده غذايي به عروق خوني شما آسيب مي‌رساند. با گذشت زمان، چربي‌هاي اشباع شده در گوشت قرمز، ميزان چربي خون را نيز بالا مي‌برند. اما از طرفي گوشت قرمز سرشار از آهن، ويتامين B۱۲ و زينك است كه سيستم ايمني بدن را تقويت مي‌كند.

قندخون
كربوهيدرات خالص موجود در همبرگر به سرعت هضم مي‌شود و قند خون را بالا مي‌برد و در بلندمدت خطر ابتلا به ديابت نوع ۲ را نيز به همراه دارد.

استخوان‌ها و ماهيچه‌ها
در گوشت قرمز پروتئين زيادي يافت مي‌شود كه بلافاصله تبديل به انرژي شده و به ساختن استخوان‌ها و ماهيچه‌هاي شما نيز كمك مي‌كند.

وزن
فست فودها كالري زيادي دارند. كالري اضافي شما را چاق مي‌كند و بدنتان در معرض خطر ابتلا به بيماري‌هاي عفوني قرار مي‌گيرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: