کد خبر: ۶۰۳۵۲
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۱۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015May 02
شفاآنلاین_بیمه وبانکمدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران اعلام کرد این شرکت در سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه درمان بیمه گذاران خود در مراکز درمانی طرف قرارداد را پرداخت کرده است.

به گزارش شفاآنلاین،بهروز ناظمی با اشاره به اینکه وزارت آموزش و پرورش همچنان به این مجموعه بابت قرارداد بیمه تکمیلی طلایی فرهنگیان بدهی معوق دارد،افزود:‌بیمه ایران برای ارائه خدمات درمانی به آموزش و پرورش مشکلی ندارد اما شرط اصلی ما برای عقد قرارداد جدید تعیین تکلیف و بازپرداخت بدهی گذشته است.

وی با اشاره به اینکه اکثر مراکز درمانی و بیمارستانی درجه یک طرف قرارداد با بیمه ایران هستند، اظهارداشت: هم اکنون بیش از5 میلیون نفر از خدمات درمان تکمیلی بیمه ایران استفاده می کنند و ما به طور متوسط روزانه یک هزار معرفی نامه بستری  به مراکز درمانی صادر می کنیم.

مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران اضافه کرد:‌ درحال حاضر بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیش از دومیلیون بیمه شده بزرگترین بیمه گذار طرف قرارداد بیمه های تکمیلی درمان با بیمه ایران است وازاین طریق بیش از دومیلیون خانواده شهداء و ایثارگران تحت پوشش خدمات درمان تکمیلی این مجموعه قراردارند.

مدیر بیمه های اشخاص بیمه ایران گفت:‌ مسئولان آموزش و پرورش از بیمه ایران برای بیمه درمان تکمیلی کارکنان خود درخواست نرخ کرده‌اند و ما این موضوع را در دست بررسی داریم.

ناظمی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از دو هزار میلیارد تومان هزینه درمان بیمه‌گذاران خود در مراکز درمانی طرف قرارداد را پرداخت کرده‌ایم، تصریح کرد: برای بستری و درمان بیمه شدگان در مراکز درمانی به طور متوسط از چهار تا 300 میلیون تومان خسارت به مراجع درمانی و بیمارستان ها غرامت پرداخت شده است.

به گفته وی سهم بیمه ایران از بیمه‌های تکمیلی 53 درصد از کل سهم بازار است و این مجموعه دربخش سلامت بیشترین همکاری را با مراکز درمانی و بیمارستانی داشته است.

به اعتقاد وی دستیابی به رضایتمندی بیمه گذاران دربخش درمان بسیار دشوارتر ازسایر بخش هاست اما دراین بخش نیز با همکاری مناسب مراکز درمانی بیشترین رضایتمندی را طبق آمار کسب کرده ایم.

ضریب خسارت بیمه های درمان تکمیلی چند سالی است که از خسارت  بیمه نامه های شخص ثالث درکشور پیشی گرفته است ناظمی در رابطه با اقدامات بیمه ایران برای کاهش ضریب خسارت در این بخش  نیز گفت:‌ برای کاهش ضریب خسارت در بیمه‌های تکمیلی مدیریت ریسک را به صورت جدی دنبال کرده و در دادن نرخ‌های فنی وکارشناسی آموزش‌های لازم به کارکنان و همکاران داده شده است تا از بروز خسارت های بی‌مورد جلوگیری شود.

به اعتقاد وی جلوگیری از پرداخت خسارت های غیرواقعی علاوه بر کاهش ضریب خسارت بیمه‌گر به سود بیمه گذار نیز خواهد شد و باعث کاهش حق بیمه می‌شود در همین راستا و به خصوص در رسیدگی به هزینه‌های کلینیکی و پاراکلینیکی نظارت و کنترل‌ها را طبق آیین‌نامه‌های بیمه مرکزی دنبال می‌کنیم.

یکی از مشکلات بیمه گذاران برای بستری در مراکز درمانی صدور معرفی نامه ازسوی بیمه گران است، مدیر بیمه‌های اشخاص بیمه ایران دراین رابطه نیز عنوان کرد: برای تسهیل در روند صدور معرفی نامه و افزایش میزان رضایتمندی بیمه گذاران، صدور معرفی نامه‌ها را الکترونیکی کرده و بیمه‌گذاران تنها با در اختیار داشتن دستور پزشک معالج و کد ملی می توانند در محل معرفی نامه را تحویل بگیرند.

وی اضافه کرد:البته در بعضی بیمارستان‌های پرتردد همانند بیمارستان خاتم الانبیاء نماینده بیمه ایران نیز در محل مستقرشده است و درصورت لزوم نسبت به رفع مشکل بیمه گذاران اقدام خواهد کرد.

ناظمی درخصوص بدهی بیمه ایران به بیمارستان ها و مراکز درمانی نیز تصریح کرد: بیمه ایران در پرداخت مطالبات به مراکز درمانی تقریبا به روز است البته همانطور که می دانید رسیدگی به مطالبات بیمارستان ها و مراکز درمانی کار سهل و آسانی نیست و نیاز به دوره زمانی زیادی دارد اما ما توانسته ایم مطالبات تمامی بیمارستان های طرف قرارداد را در کمتر از دو ماه پرداخت کنیم که در صنعت بیمه کم نظیر است.
 
 
روابط عمومی بیمه ایران،
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: