کد خبر: ۶۰۰۲۰
تاریخ انتشار: ۱۴:۲۷ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 27
فوق‌تخصص مغز و اعصاب کودکان مطرح کرد:
شفاآنلاین:فوق‌تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: معاینه اعصاب سه‌‌گانه و MRI به تشخیص نهایی اختلالات انحرافی چشم در کودکان کمک می‌کند.
به گزارش شفا آنلاین،ساسان ساکت  در پاسخ به سوال یکی از شهروندان درباره اختلالات انحرافی چشم در کودکان و نحوه تشخیص آن، اظهار داشت: اعصاب سه‌‌گانه  3، 4 و 6 با روش‌های خاص خود معاینه می‌شوند و هرگونه اختلال جدی منجر به اقدام تصویربرداری مغزی به صورت MRI می‌شود. بنابراین تشخیص نهایی با این روش میسر است.

وی با توصیه به والدین برای تشخیص اختلالات انحرافی چشم در کودکان، گفت: ساده‌ترین روش این است که والدین به کودکان خود رو در رو نگاه کنند تا متوجه شوند آیا مشکلی در این خصوص وجود دارد یا خیر که این روش با بررسی دو یا یکی از چشم‌ها به تنهایی در یکی از حرکات چشم میسر است.

ساکت افزود: هر گونه اختلال در چشم کودکان چه به صورت دائمی یا موقتی اقدامی اورژانسی تلقی می‌شود و در صورت بی‌توجهی والدین ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری برای کودک همراه داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با تاکید بر تشخیص به موقع اختلالات انحرافی چشم در کودکان، اظهار داشت: چشم آینه تمام‌نمای مغز است بنابراین یکی از معاینات مغز و اعصاب، بررسی ته چشم و دیدن عصب زوج 2 است که در صورت وجود التهاب، خونریزی یا اختلالات دیگر باید بررسی شود.

این فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان گفت: اعصاب چشم مسیر طولانی را به مغز طی می‌کند بنابراین هر اتفاقی که داخل این اعصاب رخ دهد موجب افزایش فشار داخلی مغزی می‌شود که می‌تواند به دلیل وجود توده سرطانی خوش‌خیم یا بدخیم در منطقه‌ای که عصب در حال حرکت است یا در منطقه‌ای به نام پونز که اعصاب از آن سرچشمه می‌گیرد رخ دهد و موجب فلجی چشم شود.

وی خاطر نشان کرد: هرگونه انحراف در چشم کودک به ویژه بعد از 6 ماهگی اورژانس تلقی می‌شود و والدین باید بدون فوت وقت کودک را به متخصص چشم یا مغز و اعصاب ارجاع دهند.

فارس


نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: