کد خبر: ۶۰۰۰۲
تاریخ انتشار: ۰۳:۱۵ - ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 28
شفاآنلاین_روانشناسی>سوتفاهم>در آغازِ روابط عاطفی، سوالات مختلفی برای هر دو طرف به وجود می‌آید که اکثر افراد از پرسیدن آنها به دلایل مختلف خودداری می‌کنند.

به گزارش شفاآنلاین،همه دنبال جواب هستند- چیزی سرنوشت‌ساز برای رفع مشکلات جهت شروع تازه. دوست دارید نسبت به آنچه که می‌توانید و یا نمی‌توانید انجام دهید آگاه باشید. دوست ندارید دچار سوتفاهم شوید. می‌خواهید مطمئن باشید که اشتباه نمی‌کنید.

پاسخ: به او بگویید که دوست دارید چه فکری بکند
سؤالات چیزهایی هستند که اغلب آنها را پنهان می‌کنیم تا ضعف خود را مدیریت کنیم. احساس طردشدن می‌کنیم و هر کاری می‌کنیم که این وضعیت ادامه نیابد٬ حتی اگر به قیمت درگیری در ذهنیات آشفته و درهم‌برهم خودمان باشد.
احتمالا تلاش‌های احمقانه‌ای می‌کنید تا بفهمید چه در سر طرف مقابل‌تان می‌گذرد. هیچ راهی ندارد جز آن‌که از او بپرسید و تنها کسی هم که می‌توانید از او بپرسید خود کسی است که با او قرار دارید.

تنها راه برای آن‌که مطمئن شوید شما را درک می‌کند این است که با او حرف بزنید
اکثر مردم از صحبت کردن اجتناب می‌کنند و دلیل آن این است که نمی‌خواهند بپذیرند با کسی که دوستش درند، اختلاف نظر دارند. از آن‌جا که دوست ندارند وارد بگو‌مگو با طرف شوند٬ ترجیح می‌دهند سکوت اختیار کنند. این وضعیت فقط حالتان را بدتر می‌کند پیش از آنکه بتوانید تفاوت‌های بین خود و او را بیشتر بشناسید. این‌جور مواقع بهتر است این را بگویید: می‌دانم که امروز عین یک رادیو خاموش بودم و به پیام‌هایت جواب ندادم. فقط می‌خواهم کمی روی کارم تمرکز کنم.

بپذیرید که شما هم نیازهایی دارید و دست از پنهان کردنشان بردارید
بین داشتن نیاز و نیازمند بودن فرق بزرگی هست. نیازهای شما٬ چیزهایی نیستند که نشود درباره‌ی آنها گفتگو کرد. هیچ امتیاز و مزیتی در این نیست که خودتان را متقاعد کنید که از طرف‌تان چیزی نخواهید. تمام کاری که باید بکنید این است که از طرف بخواهید٬ و شاید او هم بگوید نه٬ و نتواند آن نیاز را برآورده کند. 

psychologymag
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: