کد خبر: ۵۹۷۹۷
تاریخ انتشار: ۲۳:۰۵ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 25
شفا آنلاين:سلامت>بیماری ها-مطالعات اولیه نشان می دهند مصرف کپسول های انسولین با دز بالا در کودکان درمعرض خطر ابتلا به دیابت نوع 1 پاسخ اثر محافظتی ایجاد می کند.

به گزارش شفا آنلاين،در این مطالعه محققان 25 کودک در بازه سنی 2 تا 7 را مورد بررسی قرار دادند که همه این افراد دارای سابقه ژنتیکی ابتلا به بیماری دیابت نوع 1 بودند. اگرچه این افراد نشانه های خودایمنی را نداشتند.به 15 نفر از این کودکان کپسول انسولین با دوز های متفاوت در طول 3 تا 18 ماه داده شد و برای  10 نفر از آنها از دارونما استفاده کردند.

 
نزدیک به 3/83 درصد از افرادی که انسولین با دز بالا مصرف کردند اثرات محافظتی در سیستم ایمنی آنها ایجاد شد.در کودکانی که از دز پایین هم استفاده کردند هم پاسخ ایمنی ایجاد شد.
 
اگر این مطالعات در مقیاس بزرگتر هم نتیجه مثبتی داشته باشد وبه عنوان راه  پیشگیری در کودکان در معرض خطر دیابت نوع 1 موثر باشد.
 
براساس گفته محققان ، آنان یک الگوی نسبتا جدید را معرفی کردند که به طور فعال یکی از پروتئین های بدن ر ا قبل از اینکه بدن آن را به عنوان عامل بیگانه تشخیص دهد ، از بین می برد، دقیقا مانند الگویی که در باره کودکان در معرض دیابت نوع 1 انجام شد. این مطلب را محقق ارشد این مطالعه Ezio Bonifacio بیان کرد.



نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: