کد خبر: ۵۹۶۵۲
تاریخ انتشار: ۲۱:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 24
شفا آنلاین:یک روانشناس گفت: آی.کیو هوش شناختی و حل مسئله و ای.کیو هوش هیجانی بوده که هوش هیجانی برعکس هوش شناختی قابل تغییر، اصلاح و ارتقا است.

به گزارش شفا آنلاین،حسین ابراهیمی‌مقدم روانشناس  با بیان اینکه آی.کیو هوش شناختی و حل مسئله و ای.کیو هوش عاطفی است، اظهار کرد: هوش عاطفی یا هیجانی موجب می‌شود افراد بتوانند در تعاملات و ارتباطات با دنیای پیرامون موفق‌تر باشد و بهتر بتوانند هیجان‌های دیگران را بشناسند.

وی افزود: در   مسائل روانشناختی و حل مسئله استفاده از آی.کیو اهمیت بیشتری دارد اما در ارتباط با موقعیت‌های شغلی و حرفه‌ای و فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی و به طور کلی کسب و کار، ای.کیو از اهمیت بیشتری برخوردار است.

ابراهیمی‌مقدم با بیان اینکه آی.کیو و ای.کیو ریشه‌های ژنتیکی دارند اما عوامل محیطی روی آن ها نیز اثر می‌گذارند، تصریح کرد: هوش هیجانی برعکس هوش شناختی قابل تغییر، اصلاح و ارتقا بوده و از ویژگی‌های اکتسابی بیشتری برخوردار است.

وی ادامه داد: زیاد شدن آی.کیو تنها تا 2 سالگی امکان دارد. در این مدت کوتاه مقدار آی.کیو کودک تا بیست و دو درجه می‌تواند افزایش یابد، حقیقتی که بسیاری از والدین از آن آگاهی ندارند.

این روانشناس در پایان گفت: برای افزایش ای.کیو در کودک بهتر است با همدلی به احساسات کودک توجه و به یادگیری حل مسئله در وی کمک و به عکس‌العمل‌های کودک در مقابل حرکات خود توجه کرد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: