کد خبر: ۵۹۶۳۱
تاریخ انتشار: ۱۹:۰۰ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۴ - 2015April 24
شفا آنلاین:پیوند قرنیه به فرآیند جایگزینی بافت قرنیه بیمار با بافت قرنیه سالم توسط اهدا کننده اهدا می شود.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر محمد کی‌پور متخصص اپتومتریست  گفت: پیوند قرنیه به فرآیند جایگزینی بافت قرنیه بیمار با بافت قرنیه سالم توسط اهدا کننده اهدا می‌شود، انجام پیوند از طریق جایگزینی بافت مرکزی قرنیه که بر اثر جراحت آسیب دیده صورت می‌پذیرد قرنیه معیوب و آسیب دیده به بروز پراکنش یا انزجار نور در نهایت ایجاد خیرگی یا تاری تصویر می‌گردد که در موارد مختلف در صورت ضرورت درمانی برخوردار است. وجود بافت سالم و شفاف قرنیه برای تضمین بیماری مطلوب و الزامی است.

وی در ادامه افزود: ممکن است هر گونه بیماری یا آسیب دیدگی در قرنیه و ایجاد اسکاریا تغییر شکل شدید و انزجار در بینایی شود.در صورتیکه استفاده از عینک و لنز‌های تماسی در اصلاح بینایی موثر نباشد و یا تورم شدید دردناک قرنیه با داروها و لنز‌های تماسی ویژه بهبود نیابد انجام پیوند قرنیه ضرورت می‌یابد، گاهی ایجاد عفونت‌های قارچی قرنیه به ایجاد آسیب‌های جدی در قرنیه می‌انجامد.

وی گفت: افرادی که دچار قوز قرنیه پیشرفته و یا کاهش ضخامت قرنیه می‌باشند، ممکن است به انجام پیوند قرنیه نیازمند باشند.گاهی ضایعات قرنیه‌ای از جراحی‌های نادر لیزیک یا جراحی آب مروارید می‌باشد، سوختگی قرنیه از مواد شیمیایی یا در اثر وارد شدن جراحتی به چشم نیز ممکن است، انجام عمل پیوند قرنیه اجتناب ناپذیر باشد اما باید ملاحظات خاص پیش از تصمیم‌گیری برای انجام پیوند قرنیه در نظر گرفت که آیا وضعیت بینایی کنونی انجام وظایف مطلوب فعلی و انجام کارهای روزانه مشکلی برای فرد ایجاد می‌کند یا نه و یا فرد قادر به گذراندن زمان طولانی نقاحت بعد از عمل می‌باشد. 

کی پور افزود: پیوند قرنیه در افراد جوانتر معمولاً نتایج بهتری را به بار می‌آورد و پیوند قرنیه آندوتریال امروزه از کاربرد وسیع‌تری برخوردار می‌باشد.بدین ترتیب که فقط لایه عمقی قرنیه به طور گزینشی جایگزین می‌شود. زمان انجام این عمل نسبت به عمل‌هایی که در گذشته انجام می شد کوتاهتر است.
برچسب ها: اپتومتریست ، قرنیه
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: