کد خبر: ۵۹۱۵۶
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۴ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 20
رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور در گفتگو با شفا آنلاین:
شفا آنلاین- رئیس انجمن بیهوشی و مراقبت های ویژه کشور درباره مرگ 9 نوزاد به دلیل عفونت های بیمارستانی گفت: من قصد تبرئه آن بیمارستان را ندارم اما معتقدم علت این امر تنها به عفونت برنمی گردد.چراکه نوزادان زیر 20 هفته به طورعمده زنده نمی مانند و به دلیل ضعیف بودن سیستم ایمنی بدنشان و وجود عفونت های بیمارستانی جان خود را از دست می دهند.
دکتر محمدمهدی قیامت در گفتگوی اختصاصی با شفا آنلاین با اشاره به این که عفونت های بیمارستانی در همه جای دنیا حتی در ایران هم هست، افزود: اما رسیدگی به وضعیت عفونت در ایران مانند رانندگی و سایر کارهای مایمان مقداری ضعیف است.

وی ادمه داد: در خارج برای"استوباکتر"همه پرسنل بیمارستان لباس فضایی می پوشند اما من تا به حال ندیده ام که جراح یا کسی در آی سی یو این کار را انجام دهد. در کشور ما چنین چیزهایی وجود ندارد پس به طور طبیعی عفونت هم بیشتر است.



معاون نظام پزشکی تهران بزرگ با اشاره به این که عفونت های بیمارستانی ما نسبت به کشورهای غربی خیلی بیشتر است، خاطرنشان کرد: در رابطه با کشورهای منطقه هم نسبت به آنهایی که در رابطه با بحث سلامت هزینه های زیادی کرده اند ما هم باید خیلی کار کنیم.

وی درباره نقش وزارت بهداشت درزمینه کاهش عفونت های بیمارستانی به شفا آنلاین گفت: وزارت بهداشت خیلی استانداردها می گذارد اما در اکثربیمارستان ها این  استانداردها رعایت نمی شود.

قیامت در پاسخ به این که "آیا از میزان مرگ و میر ناشی از عفونت های بیمارستانی آماری در دست هست یانه" گفت:متاسفانه آماری ندارم !

وی در عین حال درباره علت شیوع عفونت های بیمارستانی گفت: در واقع علت آن ناشی از عدم مراقبت و رعایت استانداردها توسط پرسنل و کادر درمانی؛ مردم و بیمارستان است.

وی راهکار کاهش عفونت های بیمارستانی را رعایت استانداردها دانست و درباره وضعیت انتقال عفونت های بیمارستانی به پزشکان و سایر پرسنل نیز اذعان کرد: همان گونه که عفونت های بیمارستانی به مردم منتقل می شود به پزشکان و پرسنل هم انتقال داده می شود.به همین خاطر ما شاهد پزشکانی که آلوده شده اند نیز بودیه ایم. برای نمونه به دنبال بیماری ابولا در کشوری مانند کانادا پزشکان و پرسنل هم به آن مبتلا شدند بنابراین پزشکان همیشه با تهدید ابتلابه این عفونت ها قرار دارند.

غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
امامی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۲/۰۱
0
1
لام ، 9 نوزاد در چه فاصله ی زمانی فوت کرده اند موضوع حتما از نظر اپیدمیولوژیک باید بررسی شود !!!!!
یاد یک گزارش مشابه در کشور پاکستان شدم فوت 4 نوزاد در یک روز دربخش !!! نتیجه نهایی غفلت واکسیناتور و تزریق انسولین بجای واکسن ب ث ژ برای نوزاد بد خواهشمندم اساتید عزیز موضوع را علمی بررسی کنند .جان مردم امانتی ست نزد ما .
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: