کد خبر: ۵۹۰۳۱
تاریخ انتشار: ۰۵:۰۰ - ۳۱ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 20
شفاآنلاین_دکتر حمید عمادی، متخصص عفونی و عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران: زگیل تناسلی یک مشکل مقاربتی است که در اثر آلودگی به ویروس HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی ایجاد می‌شود.
به گزارش شفاآنلاین، در کشورهای غربی با توجه به اینکه تماس‌های جنسی خارج از چهارچوب خانواده در بعضی از این کشورها زیاد است، به این صورت است که هر دختری در سن 9 تا 12 سالگی، این واکسن را حتما تزریق کند.
 
در کشور ما تزریق این واکسن خیلی متداول نیست و هر فردی که تمایل به تزریق دارد باید واکسن را خودش تهیه کند. قیمت 3 دوز واکسن HPV در کشور ما حدود 600 هزار تومان است در نتیجه به علت گران‌قیمت بودن آن نمی‌توانیم تزریق آن را به همه افراد توصیه کنیم.
 
اگر آقایی با این ویروس آلوده شود، مبتلا به زگیل تناسلی خواهد شد ولی اگر خانمی به این ویروس آلوده شود علاوه بر ابتلا به زگیل تناسلی ممکن است به سرطان دهانه رحم هم مبتلا شود که در خانم‌ها یک مساله بسیار جدی و مهم است.
 
 پس با توجه به اینکه خانم‌ها بسیار مستعد ابتلا به این ویروس و آسیب‌پذیرتر هستند، توصیه می‌کنیم اگر همسر خانمی، آلوده به این ویروس است حتما این واکسن را دریافت کند.  
 
alodoctor
 
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: