کد خبر: ۵۸۷۱۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۳۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 17
شفا آنلاين- عضو شورای شهر تهران در اولین برنامه کشف تهران خود در سال جدید، از سایت ری‌شناسان رونمایی و عضو کانون هواداران ری شد.

به گزارش شفا آنلاين،احمد مسجدجامعی صبح امروز جمعه در اولین تهرانگردی سال 94 خود با حضور در مرکز ری‌شناسی واقع در منطقه 20 پایتخت، سایت ری‌شناسی را افتتاح کرد.

وی با بیان اینکه اطلاع دقیقی از جمعیت ری در اواخر دوره قاجار وجود ندارد، گفت: بررسی‌های تاریخی نشان داده است که سال 1298 در سرشماری که درخصوص جمعیت تهران انجام گرفت آمار و اطلاعاتی مربوط به جمعیت ری ارائه نشده است.

مسجدجامعی همچنین پیشنهاد داد تا همایش نجم‌الملک که یکی از افراد سرشناس ری است برگزار شود و گفت: در زمان قاجار نجم‌الملک کتابی درخصوص مریخ به نگارش در آورد که این نشان دهنده عمق تفکرات وی است.

وی درادامه کشف تهران خود با حضور در کارخانه معدن سیمان گفت: کارخانه سیمان یکی از قدیمی‌ترین کارخانه تولید این محصول در منطقه است.

مسجدجامعی با بیان اینکه در آستانه هفته سلامت با حضور در این کارخانه، مسائل زیست‌محیطی و مسائل آن را بررسی می‌کنیم، گفت: کارخانه سیمان قرار بود که از فیلترهای کنترل‌کننده هوا استفاده کند که براساس اطلاعات مسئولان کارخانه در حال حاضر از 4 کوره این کارخانه یک کوره در شرایط استاندارد از لحاظ خروجی گرد و غبار قرار دارد.

وی ادامه داد: هرچند براساس اظهارنظر مسئولان کارخانه مابقی کوره‌ها نیز از نظر خروجی گرد وغبار در شرایط ایده‌آل خط زیر استاندارد قرار دارند، اما از آنجایی که این کارخانه در نزدیکی مناطق مسکونی است باید کاهش خروجی گرد و غبار این کارخانه در دستور کار قرار گیرد.

مسجدجامعی با بیان اینکه براساس وعده مسئولان کارخانه سیمان تا پایان تیر 94 استانداردسازی مابقی کوره‌ها نیز به اتمام می‌رسد، گفت: مسئولان کارخانه وعده داده‌اند که مابقی کوره‌ها به سیستم بگ‌هاث مجهز شوند.

وی افزود: در حال حاضر میزان خروجی گرد و غبار 13.1 میلی‌گرم در متر مکعب است که باید این مساله کاهش یابد.

مسجدجامعی افزود: همچنین وزش باد در این منطقه باعث جابه‌جایی خاک‌های نرم می‌شود که این مساله نیز باید به زودی حل و فصل شود.

وی با بیان اینکه براساس اعلام مسئولان کارخانه سیمان این کارخانه 413 هکتار وسعت دارد که 216 هکتار آن فضای سبز است، گفت: براساس سخنان مسئولان 103 گونه گیاهی در این کارخانه وجود دارند؛ اما باید اقدامات موثرتری در راستای کاهش خروجی گرد و غبار انجام گیرد.

ادامه دارد...




ایسنا




نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: