کد خبر: ۵۸۶۸۴
تاریخ انتشار: ۰۴:۴۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 17
شفاآنلاین_حسادت را جاشنی روابط زناشویی و جنسی خود کنید . چرا اندکی حسادت برای روابط زناشویی خوب است .

به گزارش شفاآنلاین،بسیاری از روان شناسان معتقدند که حسادت بخشی ذاتی از نهاد بشر است . شواهد نشان می دهد که کودکان حتی در پنج ماهگی ، اگر انگیزه ی مورد نیاز در آن ها ایجاد شود ، می توانند حسادت را تجربه کنند . از بعضی جهات حسادت مثل اندوه است . خیلی عجیب است اگر با از دست دادن کسی که دوستش دارید احساس اندوه نکنید ؛ شاید چنین امری نشانه ی مشکلی در سلامت روانتان باشد . حسادت هم همین طور است . مثلاً خیلی عجیب و غریب است اگر همسرتان بگویید عاشق فرد دیگری شده است و شما اصلاً احساس حسادت نکنید .

حسادت ، روش طبیعت برای محافظت از روابط زناشویی است . این حس محصول جانبی نیاز شما به صمیمانه و بی نقص نگه داشتن رابطه تان است . در اوایل رابطه ، وقتی هنوز امنیتِ تعهد ، شور و حرارت عشق و شیدایی را تعدیل نکرده است ، حس حسادت خیلی قوی است و به سرعت تحریک می شود . شما به وجود رقیبانتان – چه در حال و چه درگذشته – واقف هستید و سخت می کوشید موقعیت خود را به عنوان نور چشمی همسرتان تحکیم بخشید . بعد همچنان که عشقتان کهنه تر می شود و امنیت افزایش می یابد ، حسادت به پس زمینه می خزد .متأسفانه اندوهِ این حس هم در وجود شما باقی می ماند و در سایه های عشق به انتظار می نشیند .

حسادت علاوه بر محافظت از موجودیت روابط زناشویی از کیفیت آن نیز محافظت می کند . همین مسئله باعث می شود بعضی ها به همسر سابق زن یا شوهر خود حسادت کنند ، با وجود اینکه آن ها با تلخ کامی و دلخوری از هم طلاق گرفته اند و معلوم است که دیگر حتی حاضر نیستند با هم حرف بزنند . به همین دلیل فردی هم که کاملاً از روابط زناشویی جدید خود راضی است وقتی همسر سابقش مجدداً ازدواج می کند حسودی اش می شود . همه دلشان می خواهد حس کنند رابطه شان خاص و منحصربه فرد است ، یا در مورد همسر سابقشان ، خاص و منحصر به فرد بوده است .
 
وجود همسری دیگر ، چه قدیمی و چه جدید ، سؤالاتی درباره ی شایستگی های شما در ذهنتان ایجاد می کند . آیا همسر سابق همسرتان یا همسر آینده ی او چیزی به وی پیشنهاد داده یا می دهد که هیچ وقت در توان شما نبوده باشد ؟ آیا روابط زناشویی پیشین همسر شما یا رابطه ی او در آینده چیز خاصی در خود داشته یا خواهد داشت که در رابطه ی او با شما وجود نداشته باشد ؟
اگر وسوسه شدید کمی حسادت همسرتان را برانگیزید تا اندکی نمک رابطه تان را زیاد کنید بسیار بسیار با احتیاط گام بردارید . هرازگاهی کمی گرم گرفتن با این وآن ممکن است به بعضی از رابطه ها آسیبی نرساند ، اما در بعضی موارد همین مقدار کافی است تا اعتماد میان زن و شوهر را بسوزاند و به خاکستر تبدیل کند .

کمی حسادت باعث می شود که دیگر رابطه تان را نادیده نگیرید و همچنان بکوشید به همسرتان نشان دهید که چقدر برای او ارزش قائلید . اندکی حسادت در روابط زناشویی می تواند احساسات را تقویت کند . این حس کمک می کند عشق قوی تر و روابط جنسی پر حرارت تر گردد . بنابراین برای موفقیت در روابط زناشویی و روابط جنسی اندکی حسادت را چاشنی زندگی خود کنید .
 
موفق
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: