کد خبر: ۵۸۶۳۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۵۲ - ۲۷ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 16
شفا آنلاین : دکتر کاظم زنده‌دل گفت:در کشورهای در حال توسعه مثل ایران، آنچه نگران‌کننده است، نسبت میزان مرگ و میر ناشی از سرطان به میزان سرطان در کشور است به طوری که در حال حاضر 65 درصد مبتلایان به سرطان در کشور فوت می‌‌کنند.
به گزارش شفا آنلاین،دکتر کاظم زنده‌دل مسئول برنامه‌ ملی ثبت سرطان  گفت: طبق آمار سالانه 85 هزار نفر در کشور به انواع سرطان مبتلا می‌شوند که از این تعداد 65 درصد یعنی حدود 50 هزار نفر در سال در اثر سرطان فوت می‌کنند و این مطلب نقش پیشگیری در سرطان را بسیار واضح‌تر می‌کند. هر چقدر به مسائل پیشگیرانه بیشتر پرداخته شود و روش‌های نوین درمان را بیشتر در درمان انواع سرطان به کار گیریم؛ میزان مرگ و میر کاهش پیدا خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان برنامه‌ای برای کنترل سرطان در کشور، در دست دارد که برای کنترل هر چه بیشتر آمار مبتلایان به سرطان و در پی آن افرادی که به علت سرطان فوت می‌کنند، تدارک دیده شده است.

نکته‌‌ای که وجود دارد این است که نمی‌توان ابتلا به سرطان را کم کرد چرا که با گذشت زمان و افزایش سن جامعه، کهولت سن به عنوان فاکتوری در ایجاد سرطان شناخته می‌شود و آمار دو برابری کشورهای غربی در ابتلا به سرطان که سن متوسط جامعه از کشور ما بالاتر است، مؤید این مطلب می‌باشد.

نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: