کد خبر: ۵۸۶۲۷
تاریخ انتشار: ۰۰:۱۵ - ۲۸ فروردين ۱۳۹۴ - 2015April 17
شفاآنلاین_معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت معتقد است: بانک اصناف به عنوان یکی از اولویت های اتاق اصناف محسوب می شود و این مهم نسبت به بسیاری از موسسه های مالی و اعتباری موجود اولی تر است.
به گزارش شفاآنلاین،علی یزدانی افزود: اتاق اصناف ایران بیش از هشت هزار اتحادیه صنفی و ۳۵۴ اتاق اصناف را در کشور تحت پوشش دارد و بنابراین با این جمعیت تحت پوشش ، ضرورت دارد تا برای تاسیس بانک اصناف اقدام شود.

نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت در اتاق اصناف ایران، گفت: تجمیع فعالیت های اقتصادی اتاق های اصناف و تحرک در فضای کارآفرینی، اهمیت تاسیس بانک اصناف را خاطرنشان می سازد، زیرا اصناف مایل به سرمایه گذاری در بانک اختصاصی هستند.

به گفته یزدانی، اصناف از تشکل های مردمی و قدیمی محسوب می شوند و با رشد و توسعه جامعه، نیاز به توانمندسازی بیشتر دارند، درعین حال با برگزاری نشست ها، برنامه ها و جلسات آموزشی باید برای هم گرایی مشترک در بین واحدهای صنفی گام برداشته شود.

وی گفت: ضعف تشکل های صنفی سبب می شود تا تاثیرگذاری کمتری داشته باشند و ارتقای تخصص، مهارت و کارآفرینی آنها نقش بیشتری برای آنان به دنبال خواهد داشت و در مراکز تصمیم سازی و کانونهای اتخاذ تصمیمات کشور نقش موثرتری را ایفا خواهند کرد.

یزدانی تصریح کرد: رسالت اتاق اصناف ایران در بعد اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی، توانمندسازی این بخش است و در این مسیر تاسیس بانک اصناف اولویت دارد و تاکنون به آن کمتر پرداخته شده و باید در سال ۹۴ اخذ مجوز تاسیس بانک اصناف پیگیری شود .
 
رویکرد
نظرشما
نام:
ایمیل:
* نظر: